دومین پنل خورشیدی در جنوب پایتخت احداث شد

جامعه

76115
دومین پنل خورشیدی در جنوب پایتخت احداث شد

شهردار منطقه ۱۹ از آغاز عملیات احداث دومین پنل خورشیدی تامین برق بر روی ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، حسین اخگر پور روز دوشنبه اظهار کرد: با راه اندازی این پنل اصلاح الگوی مصرف، کاهش مصرف انرژی، حفظ محیط زیست و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر افزایش می‌یابد.

وی در خصوص وضعیت احداث این پروژه افزود: عملیات ساخت سازه و جوشکاری و نصب سازه در حال انجام است که پس از آن پنل خورشیدی بر روی سازه سوار و در مرحله بعدی تجهیزاتی مانند تابلو برق نصب خواهد شد.

به گفته وی، احداث سومین پنل که در مرحله انعقاد قرارداد است به زودی در ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی با قدرت ۱۵ کیلو وات راه اندازی می‌شود ضمن اینکه اولین مورد هم در ساختمان ستادی منطقه ۱۹ به بهره‌برداری رسیده و در مدار تولید برق قرار دارد.

تجهیز بوستان ۲۲ بهمن به مخزن بتنی ذخیره آب اضطراری

شهردار منطقه ۱۹ از احداث مخزن ذخیره آب‌رسانی اضطراری در بوستان‌ ۲۲ بهمن به منظور بهره ‌مندی در مواقع مدیریت بحران خبر داد.

وی بیان کرد: این مخزن در زمینی به مساحت ۲۶۰ مترمربع با اجرای حصار کارگاهی و ایمن سازی در حال انجام فعالیت‌های عمرانی است.

شهردار منطقه ۱۹ یادآور شد: عملیات احداث این مخزن در مرحله خاکبرداری و گودبرداری به عمق ۴.۵ متر، تسطیح بستر و اجرای زهکشی بوده و به ظرفیت کلی ۴۳۰ متر مکعب است که پس از این مرحله اجرای بتن مگر، آرماتور بندی. فونداسیون انجام خواهد شد.

اخگرپور با اشاره به اینکه این مخزن ظرفیت نگهداری ۴۳۰ متر مکعب آب را دارد اظهار کرد: پیش از این مخزن ذخیره آب رسانی اضطراری در بوستان های بهشت، ولایت، مرجان و امام علی (ع) نیز اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه مخازن اضطراری آب در صورت بروز بحران و اختلال در شبکه آبرسانی برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود، اضافه کرد: تامین آب شرب در مواقع بحرانی از جمله زلزله در کلانشهری همچون تهران مهمترین پارامتر برای حفظ حیات و تداوم عملیات امداد رسانی است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه