افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در شهر اندیشه

استان‌ها

76674
افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در شهر اندیشه

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهراندیشه و سپاه ناحیه مقاومت امام هادی وباحضور فرماندار شهریار و‌خانواده معظم شهدا و‌جانباران و فعالان وپیشکسوتان دفاع مقدس، نمایشگاه دفاع مقدس دراندیشه برگزارشد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، سرهنگ تاجیک فرمانده سپاه ناحیه امام هادی(ع) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با تقدیر از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر اندیشه و دیگر ادارات و نهادها و دستگاه‌ها در برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: ما باید برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده همانطور که امام خمینی(ره) فرمود نگذاریم پیشکسوتان شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند لذا این مهم مستلزم کار فرهنگی و عملیات فرهنگی می‌باشد که یکی از آنها نمایشگاه‌های دفاع مقدس است.

فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان شهریار نیز در این مراسم ادامه داد: مهم‌ترین پیام هفته دفاع مقدس تفکر بسیجی است که رزمندگان ما در جبهه به بهترین شکل آن را به ما آموختند و رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های بی‌نظیری را بر جای گذاشتند.

وی افزود: هر جا رزمندگان ما به سختی رسیدند حاضر بودند جان خود را برای راه گشایی دیگران و رسیدن به هدف اصلی فدا نمایند و این به معنای تفکر و روش بسیجی است.

وی تصریح کرد: یکی از جلوه‌های دفاع مقدس امید و ایمان است که رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل آن را تبیین و رهنمودهای لازم را در خصوص آن ارائه دادند تا در سایه ایمان و امید بتوانیم کشورمان را بیش از پیش متعالی‌تر کنیم.

بهروز کاویانی شهردار اندیشه نیز به خبرنگار ایران گفت: زنده نگه داشتن یاد و‌خاطره شهداء ،جانبازان،ایثارگران،آزادگان وترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و‌فداکاری است.

وی افزود:نمایشگاه دفاع مقدس فرصت مناسبی برای به تصویرکشیدن ارزشهای دفاع مقدس و اشنایی نسل نوجوان وجوان با فرهنگ شهادت است. مدیریت شهری نیز در حوزه فرهنگی و‌اجتماعی با همکاری همه علاقمندان‌و فعالان بخش دفاع مقدس تلاش می کند درطول سال با برپایی نمایشگاه ونشست های مختلف و برنامه های متنوع با به تصویر کشیدن رشادت ها و فداکارهای مردان مقاومت و جبهه و‌جنگ، نسل های نوجوان و‌جوان و‌آینده سازان کشور را بیش از گذشته با دستاوردهای دفاع مقدس آشنا کند.

گفتنی است از دیگر برنامه‌های مراسم اجرای سرود توسط گروه سرود محمد رسول الله و اجرای شعر حماسی شاعر اهل بیت فرهنگیان و مداحی در مدح اهل بیت عصمت و طهارت بود، همچنین غرفه‌هایی نیز با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، کودک، رزمی و نظامی برای علاقمندان برپا شد و در پایان نیز فیلم تنگه ابو غریب به نمایش درآمد.

شایان ذکر است بازدید از این نمایشگاه تا ۶ مهر ماه هر روز از ساعت ۱۶ لغایت ۲۳ برای عموم آزاد است و شهروندان شهر اندیشه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها