ایرانی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

شرایط منطقه وارد مرحله‌ تازه‌ای شده است / نقش پررنگ آمریکا در تحولات اخیر خاورمیانه

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

بین‌الملل

76877
شرایط منطقه وارد مرحله‌ تازه‌ای شده است / نقش پررنگ آمریکا در تحولات اخیر خاورمیانه

کارشناس مسائل منطقه گفت: شرایط منطقه وارد مرحله‌ای شده که متفاوت از گذشته است و آمریکا با اقدامات حمایتی که نسبت به اسرائیل انجام داده نقش گسترده‌ای در این تحولات دارد.

محمد ایرانی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل ایران آنلاین به اشاره به حملات اخیر اسرائیل به لبنان اظهار کرد: شرایط منطقه در حال حاضر، وارد مرحله‌ای شده که متفاوت از گذشته است، به عبارتی با اقدامات شکننده‌ای که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد به تدریج قواعد جنگ هم تغییر کرده یا در حال تغییر کردن است.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: درگیری بین صهیونیست‌ها با محور مقاومت از یک طرف و با حماس و حزب الله از طرف دیگر، بحثی است که سال‌هاست ادامه دارد و روند نسبتا روشنی در فاز نزاع و درگیری داشته، اما بعد از اتفاقاتی که در غزه رخ داد و حمایتی که محور مقاومت انجام داد از جمله حزب الله، به تدریج فاز درگیری‌ها و اندازه و وسعتش آن تغییر پیدا کرد.

ایرانی بیان کرد: اخیرا و همزمان با ترور اسماعیل هنیه و فرماندهان نظامی و امنیتی رده بالای حزب‌الله تحولات شدیدی در اسرائیل رخ داده و شاهد بمباران‌های شدیدی هستیم که تا کنون از طرف اسرائیل سابقه نداشته و نتانیاهو هم به هیچ وجه جرات و جسارت انجام چنین اقداماتی را نداشته است، به نظر من باید علت این قضیه را در سفری که نتانیاهو به آمریکا داشت جستجو کرد، چرا که بعد از بازگشت او از این سفر بسیاری از قضایا تغییر کرد و باید نقش آمریکا در اوضاع کنونی منطقه را بسیار پررنگ دانست.

وی با بیان اینکه همه اقدامات اسرائیل با چراغ سبز آمریکا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این به معنای آن است که آمریکا با استفاده از همه امکاناتی که در اختیار دارد به اسرائیل کمک کرده و این رژیم را تجهیز کرده‌ است و علیرغم تمام قواعد و قوانین بین‌المللی که اجازه نمی‌دهد در زمان جنگ به هیچ طرفی کمک شود، اما آمریکا بیشترین کمک‌ها را طی این چند ماه اخیر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند که این کمک‌ها شامل کمک نظامی، امنیتی، سایبری، می‌شود. به همین دلیل است که شما تحولاتی که در صحنه میدان رخ می‌دهد را متفاوت از گذشته می‌بینید.

به گزارش ایران آنلاین، رژیم صهیونیستی روز گذشته حملات بی‌سابقه‌ای به مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که مصداق بارز نسل کشی و جنایت جنگی است. پس از این حملات، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مقر حزب الله در بیروت را هدف قرار داده و برخی فرمانده‌هان عالی رتبه مقاومت را به شهادت رسانده‌اند. گفته می‌شود که سیدحسن نصرالله -رهبر حزب الله لبنان- نیز در این مکان حضور داشته و از شب گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد سلامتی وی مطرح شده است.

این عملیات جنایت‌کارانه در شرایطی رخ داده که حملات اسرائیل به حزب‌الله طی چند روز گذشته شدت پیدا کرده و طی این حملات ده‌ها غیر نظامی به شهادت رسیده‌آند و صدها نفر نیز زخمی شده‌اند و این در حالی است که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل