حماس: حزب‌الله با قدرت راه شهید نصرالله را ادامه خواهد داد

بین‌الملل

76941
حماس: حزب‌الله با قدرت راه شهید نصرالله را ادامه خواهد داد

یک مقام ارشد حماس با اعلام اینکه خون شهید سیدحسن نصرالله به خون شهید هنیه و همه مجاهدان مقاومت در منطقه پیوست، تأکید کرد: دشمن اشغالگر هرگز نمی‌تواند اراده مقاومت را بشکند و ما از قدرت حزب‌الله برای بازسازی صفوف خود در سریع‌ترین زمان اطمینان داریم.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، «خلیل الحیه» نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در جنایت تروریستی رژیم اشغالگر اعلام کرد: امروز ما در سوگ مرد و رهبری بزرگ هستیم که عمر خود را به‌عنوان یک مبارز مقاومت سپری کرد و با وجود همه جنایت‌های وحشیانه دشمن، هرگز میدان را ترک نکرد، تا زمانی که به مقام بزرگ شهادت نائل آمد، ما امروز در سوگ برادر عزیز و رهبر مبارزمان جناب سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هستیم.

خلیل الحیه افزود: ما در سوگ جناب سید حسن نصرالله و همرزمان مجاهد ایشان هستیم که در حمله خائنانه و بزدلانه دشمن صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسیدند. این جنایت وحشیانه، میزان تروریسم و تجاوز رژیم اشغالگر از همه قوانین و اصول انسانی در فلسطین و کل منطقه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ترور برادر مجاهد ما سید حسن نصرالله و همرزمان عزیز ایشان، یک اقدام تروریستی تمام‌عیار، نقض حاکمیت لبنان و گسترش دایره تجاوزات دشمن صهیونیستی محسوب می‌شود و این رژیم مسئول کامل عواقب آن است.

این مقام حماس تأکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی هرگز نمی‌تواند اراده مقاومت شجاع را بشکند؛ بلکه عنوان این مرحله برای مقاومت، انتقام مقدس خون پاک همه شهدا خواهد بود. امروز خون شهید بزرگ ما جناب سید حسن نصرالله با خون شهید اسماعیل هنیه، شهید صالح العاروری و ده‌ها هزار شهید در فلسطین و لبنان و همه شهدای امت اسلامی در نبرد طوفان الاقصی در مسیر آزادسازی قدس و مسجد الاقصی آمیخته شد.

خلیل الحیه اظهار داشت: سید حسن نصرالله بعد از یک زندگی مملو از ایثار و مقاومت که در آن فرزندان و عزیزانش به شهادت رسیدند، حتی یک روز هم ضعیف نشد؛ بلکه در همه عرصه‌ها به کار جهادی خود در دفاع از کرامت و حاکمیت امت اسلامی و در رأس آن قدس و مسجد الاقصی ادامه داد تا اینکه به آرزوی بزرگ خود که آرزوی همه آزادگان و شرافتمندان است، یعنی شهادت در راه حق، رسید.

نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: شهید سید حسن نصرالله از میان ما رفت، اما رزمندگانی را به‌جا گذاشت که پرچم او را حمل می‌کنند و مسیری را که شهید نصرالله به‌سمت آزادی قدس می‌پیمود، ادامه می‌دهند و در نبرد طوفان الاقصی و حمایت از غزه در این نبرد می‌مانند. ما به برادران خود در حزب‌الله اعلام کرده‌ایم که از قدرت آنها برای سازماندهی سریع صفوف خود و ادامه همان مسیری که شهید نصرالله ترسیم کرده بود، مطمئن هستیم و دشمن صهیونیستی هرگز موفق نخواهد شد در ساختار رهبری و فرماندهی مقاومت لبنان کوچک‌ترین خلأ ایجاد کند.

خلیل الحیه در ادامه تأکید کرد: مقاومتی که امروز بسیاری از رهبران و فرماندهان خود را از دست داده است، هرگز شکست نخواهد خورد، بلکه این خون‌ها بر قدرت و انسجام مقاومت می‌افزاید. حماس، حزب‌الله و همه نیروهای مقاومت در فلسطین، لبنان و کل منطقه با اطمینان به پیروزی خود و آگاهی از این موضوع که رژیم اشغالگر در نهایت نابودشدنی است، راه جهاد و مقاومت را ادامه خواهند داد.

رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه با حمله به محله‌ای در بیروت لبنان و بمباران شدید چندین ساختمان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را به شهادت رساند.

دیروز جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله به‌همراه همرزمان شهید خود در طول 30 سال مجاهدت، به درجه شهادت نائل شده است و سید حسن نصرالله بود که رزمندگان مقاومت را از پیروزی به پیروزی دیگر رهبری و فرماندهی کرد و پیروزی‌هایی مانند آزادسازی لبنان از اشغال اسرائیل در سال 2000 و نیز پیروزی در جنگ 33روزه 2006 تا نبرد حمایت و پشتیبانی از فلسطین و غزه را رقم زد.

در پی اعلام خبر دردناک شهادت سید مقاومت، بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، چند روز عزای عمومی اعلام کردند و پرچم‌ها به‌احترام شهید نصرالله، به‌حالت نیمه‌افراشته درمی‌آید، در کشورمان نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت‌شان به‌مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان، پنج روز عزای عمومی را در کشور اعلام فرمودند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل