وقوع ۶ زمین‌لرزه پیاپی در حوالی بهاباد یزد

استان‌ها

77326
وقوع ۶ زمین‌لرزه پیاپی در حوالی بهاباد یزد

بامداد امروز ۱۴ مهر ماه، ۶ زمین‌لرزه متوالی در حوالی بهاباد استان یزد به ثبت رسید، این زمین‌لرزه‌ها در محدوده‌ای به عمق ۱۴ تا ۲۰ کیلومتر رخ داده و بزرگ‌ترین آن‌ها با شدت ۴.۵ ریشتر گزارش شده است.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، صبح روز شنبه، ۱۴ مهرماه، شش زمین‌لرزه در فاصله زمانی کمتر از چهار ساعت حوالی شهر بهاباد استان یزد را لرزاند. نخستین زمین‌لرزه در ساعت ۴:۴۸ بامداد با بزرگی ۳.۱ ریشتر و عمق ۱۷ کیلومتر رخ داد.

در ادامه، زمین‌لرزه‌هایی با شدت‌های ۳.۳، ۴.۵، ۳.۶، و ۳.۴ ریشتر در همین منطقه به ثبت رسیدند. بزرگترین زلزله در ساعت ۶:۵۹ با شدت ۴.۵ ریشتر و عمق ۱۵ کیلومتری زمین روی داد.

موقعیت جغرافیایی این زمین‌لرزه‌ها در فاصله حدود ۵۰ تا ۵۶ کیلومتری شهر بهاباد و نزدیک به کوهبنان کرمان بوده است. نزدیک‌ترین مرکز استان، یزد، در فاصله حدود ۱۹۰ تا ۱۹۵ کیلومتری از محل وقوع زمین‌لرزه قرار دارد.

نعمت الله قاسمی، رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد، اعلام کرد که یک تیم ارزیاب جهت بررسی خسارات احتمالی به منطقه اعزام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز گزارشی از خسارات مالی یا جانی ارائه نشده، اما با توجه به شدت این زمین‌لرزه‌ها، اقدامات لازم جهت امداد و ارزیابی دقیق آغاز شده است.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها