شمار شهدای غزه به ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر رسید

بین‌الملل

77530
شمار شهدای غزه به ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر رسید

بعد از گذشت یک سال از آغاز جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طول این مدت ۴۱ هزار و ۹۰۹ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۴ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۳۹ نفر شهید و ۱۳۷ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: در طول یک سال گذشته، رژیم صهیونیستی ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر در نوار غزه را به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن ها زن و کودک هستند.

براساس این گزارش، شمار مجروحان نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۹۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که ۲۵ هزار بیمار و مجروح نیاز به درمان در خارج از نوار غزه دارند.

در این گزارش آمده است که ۱۲۵ هزار بیمار سرطانی در معرض خطر مرگ هستند و نیاز مبرمی به انتقال به خارج از غزه برای درمان دارند.

این وزارتخانه افزود: بخش بهداشت و درمان در این مدت ۱۴۶ پزشک با تخصص های مختلف را از دست داد.

براساس این گزارش، ۶۰ درصد از داروهای مورد نیاز در بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه وجود ندارد. ۸۳ درصد از لوازم پزشکی نیز در این مراکز درمانی وجود ندارد.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل