۳۷ کیلوگرم مواد روانگردان در پایتخت کشف شد

استان‌ها

78216
۳۷ کیلوگرم مواد روانگردان در پایتخت کشف شد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری متهمی که اقدام به فروش مواد روانگردان در غرب تهران می‌کرد، خبر داد و گفت: با تلاش ماموران از متهم ۳۷ کیلوگرم مواد روانگردان کشف شد.

به گزارش گرو استان‌های ایران آنلاین، سرهنگ حسین باباپور روز چهارشنبه اظهار کرد: با انجام رصدهای شبانه روزی و پیگیری صورت گرفته توسط ماموران پلیس مشخص شد یکی از سوداگران مرگ در غرب پایتخت اقدام به توزیع مواد روانگردان می‌کند بدنبال این موضوع ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محلات غرب پایتخت شناسایی کنند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه متهم موضوع به مقام قضایی منعکس و دستور دستگیری وی صادر شد و در ادامه تیم‌های عملیاتی این پلیس ضمن هماهنگی قضایی پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۳۷ کیلوگرم مواد روانگردان گل کشف کنند.

سرهنگ باباپور با بیان اینکه متهم به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از تکمیل پرونده به مقام قضایی ارجاع شد، افزود: متاسفانه با توجه به اینکه مصرف گل و ماریجوانا و تبلغ گسترده آن در فضای مجازی به مصرف و اقبال آن بویژه در بین جوانان دامن زده؛ به شهروندان یادآوری می‌کنیم به دلیل توهم زایی و اعتیادآوری، این نوع مواد روانگردان اثرات جبران ناپذیری را در روح و روان و جسم فرد مصرف کننده می‌گذارد به همین منظور به خانواده‌ها هشدار جدی می‌دهیم و از آنها درخواست می‌کنیم حتما درباره آثار و تبعات مخرب مصرف اینگونه مواد روانگردان با فرزندان خود صحبت کنند.

بازداشت عاملان قتل هولناک مرد موتورسوار در مجیدیه

همچنین رییس پلیس آگاهی تهران از بازداشت عاملان قتل هولناک مرد موتورسوار در مجیدیه، خبر داد و گفت: بعداز ظهر اول اردیبهشت ماه امسال، درگیری مرگباری در یکی از خیابان‌های محله مجیدیه تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که براثر ضربه چاقو به بالای قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول بر اثر یک درگیری خیابانی با ۲ نفر قربانی جنایت شده است.

وی اضافه کرد: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که مقتول با ۲ مرد جوان که از قبل درگیری داشته آنها را در محله مجیدیه مشاهده کرد که با یکدیگر درگیر شدند و پس از اینکه با چاقو به جان هم افتادند، این جنایت هولناک رخ داده است و پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، اقدامات اطلاعاتی آغاز شد و در این شاخه از تحقیقات مشخص شد یکی از متهمان پس از ارتکاب جنایت به‌صورت قاچاق به کشور ارمنستان گریخته اما توسط پلیس مرزبانی آن کشور بخاطر ورود غیرقانونی دستگیر شده و اکنون در زندان یکی از شهرهای ارمنستان است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در گام بعدی، سراغ اقدامات پلیسی رفتند که متوجه شدند متهم دیگر پرونده به‌صورت مخفیانه یک خانه در محله نظام‌آباد تهران اجاره کرده است و احتمالاً قصد دارد تهران را به‌مقصد نامعلومی برای همیشه ترک کند.

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: کارآگاهان جنایی پس از دریافت این اطلاعات مهم، مخفیگاه موردنظر را در نظام‌آباد شناسایی کردند و بی‌درنگ راهی آنجا شدند که متهم پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

وی افزود: مرد جنایتکار در جریان بازجویی‌های اولیه صراحتا به شرکت در درگیری مرگبار مجیدیه اعتراف اما اظهار کرد که این جنایت به‌خاطر اختلافات مالی و شخصی رخ داده است و ضربات چاقو را همدستش که اکنون در یکی از زندان‌های ارمنستان به‌سر می‌برد، به بدن مقتول وارد کرده است.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سیر مراحل قضایی جهت استرداد متهم دیگر پرونده از زندان ارمنستان به ایران آغاز شده است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها