نظارت هوشمند بر تاکسی‌های تهران عملیاتی می‌شود؟

جامعه

85892
string(814) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"603.0592321474146","_w":"1072.1053015954037","_y":"0","_x":"75.74040324332647","source":"\/news\/photo\/1403\/11\/03\/27ff3b21b19ae6e435c5db12d47ec3a2.jpg","_pr_css":"display: block; width: 191.026px; height: 127.301px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateX(-11.3034px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" نظارت هوشمند بر تاکسی‌های تهران عملیاتی می‌شود؟

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نظارت هوشمند بر تاکسی‌های پایتخت در انتظار عملیاتی شدن است گفت: در روزهای بارانی و برفی به دلیل ترافیک و افزایش زمان سفر، تاکسی‌ها کمتر در دسترس بوده و این وظیفه سازمان تاکسیرانی است که با استفاده از ابزارهای نظارتی، از کاهش خدمات‌رسانی جلوگیری کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، سیدجعفر تشکری هاشمی روز چهارشنبه با اشاره به مصوبه‌ای که در بهمن‌ماه سال گذشته در رابطه با بودجه و نرخ کرایه مطرح شد، اظهار کرد: این مصوبه برای فرمانداری تایید شده بود، اما مشروط به راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و برخط برای نظارت بر نرخ‌ها بود که طبق این مصوبه، اجازه افزایش نرخ کرایه‌ها فقط در صورتی که این سامانه‌ها فعال شود داده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این سامانه‌ها هنوز راه‌اندازی نشده‌ است، در عمل قادر به استفاده از این مصوبه نبودیم. در اصلاحیه‌ای که به لایحه فرستاده شد، پیشنهاد کردیم که تا ۵۰ درصد افزایش نرخ کرایه‌ها مجاز باشد اما به دلیل اشتباهی که در زمان تصویب لایحه رخ داد، کلمه "تا" فراموش شده بود و در اصلاحیه این موضوع مطرح شد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه به نگرانی‌ها درباره نظارت بر نرخ‌ها پرداخت و اضافه کرد: فرمانداری تهران اشکالاتی به این اصلاحیه گرفته است که باید بررسی شده و تصمیم‌گیری در این زمینه صورت گیرد. نظارت بر نرخ‌ها باید به عهده سازمان تاکسیرانی باشد که به صورت میدانی حضور داشته باشد و با استفاده از سامانه‌های هوشمند، کنترل‌های لازم را انجام دهد.

تشکری هاشمی ادامه داد: نظارت میدانی باید به گونه‌ای باشد که تاکسی‌ها در زمان‌هایی که مردم بیشترین نیاز را به آنها دارند، کمتر از حد معمول نباشند. این مشکل به خصوص در روزهای بارانی و برفی که ترافیک بیشتر است و زمان سفر طولانی‌تر می‌شود، به وجود می‌آید. در چنین شرایطی، چون تاکسی‌ها با تاخیر به مقصد می‌رسند، ممکن است تعداد کمتری از آنها در دسترس مردم قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که این موضوع نیازمند نظارت دقیق‌تر از سوی سازمان تاکسیرانی است، گفت: در روزهای بارانی، گاهی رانندگان تاکسی ممکن است به دلیل طولانی شدن زمان سفر، احساس کنند که نرخ کرایه اقتصادی نیست و به همین دلیل ممکن است کمتر فعالیت داشته باشند این نکته نیز بخشی از وظایف نظارتی سازمان تاکسیرانی است که باید در این زمینه نظارت دقیق داشته باشد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران یادآور شد: همه این مشکلات تنها زمانی حل خواهد شد که از ابزارهای نظارتی، چه هوشمند و چه فیزیکی، به درستی استفاده شود. معتقدم که اکنون در سیستم نظارتی تاکسی‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید به سرعت رفع شوند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه