برخورد جدی با گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور دارو

جامعه

88242
string(848) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"360.00000000000006","_w":"640.0000000000001","_y":"64.65696740452245","_x":"65.89873417721518","source":"\/news\/photo\/1403\/12\/01\/1fc8a28f289de756c818d1a101a1beaa.jpg","_pr_css":"display: block; width: 200px; height: 139.25px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateX(-16.4747px) translateY(-16.1642px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" برخورد جدی با گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور دارو

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو از برخورد جدی این سازمان با تخلفات گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، سعید مهرزادی به نظارت‌های دقیق سازمان غذا و دارو بر بازار دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات سلامت‌محور اشاره و اظهار کرد: سازمان غذا و دارو به‌طور جدی در پیگیری شکایات و تخلفات برای حفظ سلامت عمومی و حقوق مصرف‌کنندگان فعال است.

وی توضیح داد: ما به‌طور مستمر بازرسی‌هایی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی انجام می‌دهیم تا از صحت کالاها و خدمات اطمینان حاصل کنیم. همکاران ما با دقت و حساسیت بالا، به شناسایی و رفع مشکلات احتمالی پرداخته و از بروز هرگونه خطر برای سلامت مصرف‌کنندگان جلوگیری می‌کنند.

مهرزادی همچنین به رسیدگی سریع به شکایات مصرف‌کنندگان در زمینه گرانفروشی، تقلبی بودن یا تاریخ گذشته بودن محصولات اشاره کرد و افزود: این شکایات به‌دقت بررسی می‌شود و در صورت لزوم، اقدامات قانونی مانند ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون‌های تخصصی و تعزیرات اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: هدف ما ایجاد فضایی امن و قابل اعتماد برای مصرف‌کنندگان است. در صورتی که تخلفی شناسایی شود، به سرعت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت تا سلامت مردم تهدید نشود.

مهرزادی همچنین از همکاری نزدیک سازمان غذا و دارو با دیگر نهادهای مسئول در این حوزه خبر داد و افزود که این همکاری‌ها علاوه بر برخورد با تخلفات، شامل ارتقای سطح آگاهی عمومی و بهبود فرآیندهای نظارتی نیز می‌شود.

وی به اقدامات انجام‌شده در حوزه نظارت بر قیمت دارو در فصل پاییز اشاره کرد و از برخورد جدی این سازمان با تخلفات گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور خبر داد و بیان کرد: در یک سال گذشته، ۱۹۸۰ شکایت در این زمینه ثبت شده که از این تعداد، ۶۱۹ مورد پس از بررسی، مورد پذیرش قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم برای آن‌ها انجام شده است.

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو تأکید کرد: سازمان غذا و دارو به‌طور مستمر نظارت‌های خود را افزایش داده است و نتایج نشان می‌دهد که تخلفات در حال کاهش است. مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه‌های مشخص‌شده ثبت کنند تا به سرعت مورد بررسی قرار گیرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه