آخرین وضعیت پروژه‌های قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان و قطار برقی تهران- مشهد

بازار

90259
string(743) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"720","_w":"1280","_y":"0","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1403\/12\/19\/b77c683fc35cd079e0d412bb09080cd3.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 90px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: none;"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" آخرین وضعیت پروژه‌های قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان و قطار برقی تهران- مشهد

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ برقی کردن قطار تهران- مشهد و توافق سه‌جانبه بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و استانداری اصفهان برای فعالیت مجدد پروژه قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، جبارعلی ذاکری در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌ برقی کردن قطار تهران- مشهد افزود: برقی کردن قطار تهران - مشهد جزو پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است و اکنون در سبد پروژه‌های فاینانسی دولت قرار گرفته است.

وی بیان داشت: مذاکرات اولیه آن انجام شده و بر مبنای مطالعات قبلی و اطلاعات و قراردادهای پیشین، همه مجوزهای آن اخذ شده و امیدواریم طی ۲ تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن و استقرار پیمانکار در پروژه انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: برای اینکه پروژه سرعت بیشتری به خود بگیرد، اکنون مسیر تهران - گرمسار در اولویت قرار گرفته و بازدیدهای میدانی توسط تیم اجرایی انجام شده است؛ چند پیمانکار داخلی در این زمینه ورود کرده‌اند و مشاور داخلی بخش اول را به صورت مستقل از طریق پیمانکاران داخلی دنبال می‌کند.

وی بیان‌داشت: در مدت ۲ تا سه ماه آینده شاهد پیشرفت خوبی در استقرار پیمانکار و شروع عملیات اجرایی خواهیم بود.

چراغ سبز برای اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان

ذاکری همچنین در خصوص راه قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان، گفت: بخشی از قرارداد این پروژه تامین مالی و فاینانس دولت چین را داشته و دارد، اما برای ادامه کار بین سازمان برنامه و بودجه، تصمیم گیران بانک مرکزی و وزارت راه اختلاف نظری وجود داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: در این راستا اختلاف نظرهایی وجود داشت و یک سری مسائلی پیش آمده بود که با مذاکرات انجام شده طی چند ماه اخیر بخش اعظم این اختلافات برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک راهکار میان‌بُر پیدا شده که هم فاینانس قبلی چین را احیا کنیم و هم برای ادامه کار با سقف مشخصی (که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه هم آن سقف را تایید می‌کنند) بتوانیم پروژه را فعال کنیم.

ذاکری بیان داشت: این توافق که بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته است، چراغ سبزی برای فعالیت مجدد این پروژه خواهد بود.

روز سه‌شنبه وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری در پاسخ به ایرنا در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار پُرسرعت تهران - اصفهان، گفت: این پروژه از فاینانس چین برخوردار بود اما این فاینانس در حال لغو شدن و اعتبار آن در حال انتقال به پروژه دیگری بود.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده مانع از این اتفاق شدیم و اکنون فاینانس آن پادار شده است.

صادق ادامه داد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان حوزه اصفهان مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم که منابع بعد از فاینانس این پروژه را فعال کنیم و در این زمینه روی مولدسازی حساب زیادی باز کرده‌ایم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بازار