مدیر عامل راه‌آهن: ظرفیت قطارهای نوروزی هشت درصد افزایش یافت/عرضه ۲.۲ میلیون بلیت

مدیر عامل راه‌آهن: ظرفیت قطارهای نوروزی هشت درصد افزایش یافت/عرضه ۲.۲ میلیون بلیت

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت قطارهای نوروزی از تاریخ ۲۳ اسفند ماه جاری تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۴ حدود یک و نیم میلیون صندلی برنامه‌ریزی شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد رشد داشته است.

بازار

آخرین وضعیت پروژه‌های قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان و قطار برقی تهران- مشهد

آخرین وضعیت پروژه‌های قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان و قطار برقی تهران- مشهد

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ برقی کردن قطار تهران- مشهد و توافق سه‌جانبه بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و استانداری اصفهان برای فعالیت مجدد پروژه قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان خبر داد.

بازار

مترو از سیر تا پیاز

از سرمایه‌گذاری ۵ میلیون فرانکی تا ساخت ۱۵۸ ایستگاه

مترو از سیر تا پیاز

ساخت راه آهن شهری در ایران و پایتخت آن تهران ، تاریخچه‌ای همپای ورود مقوله حمل و نقل ريلی به کشورمان دارد.

جامعه

راه‌آهن رشت- آستارا؛ پیش‌بینی تملک اراضی طی یک سال و ساخت در ۴۸ ماه

راه‌آهن رشت- آستارا؛ پیش‌بینی تملک اراضی طی یک سال و ساخت در ۴۸ ماه

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با پشتیبانی و حمایت روسای جمهوری ایران و روسیه از تکمیل کریدور شمال- جنوب، مقرر شد خط ریلی رشت- آستارا پس از تملک اراضی طی یک سال، در مدت چهار سال ساخته شود.

بازار

تکمیل کریدور شمال- جنوب رونق می‌گیرد

بزودی؛ نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و آذربایجان

تکمیل کریدور شمال- جنوب رونق می‌گیرد

راه‌آهن رشت- آستارا به عنوان آخرین قطعه از کریدور ریلی شمال-جنوب، سال‌هاست در برنامه ساخت و تکمیل قرار دارد اما به دلایل مختلفی این خط ریلی هنوز تکمیل نشده است. راه‌آهن رشت-آستارا، مسیری ۱۶۳ کیلومتری از انتهای کریدور ریلی شمال به جنوب است. برای ساخت راه‌آهن رشت-آستارا، ۵۸۰ هکتار تملک اراضی نیاز است و تاکنون ۲۰ کیلومتر از ۱۶۳ کیلومتر خط، تملک اراضی صورت گرفته است.

چندرسانه‌ای

تشریح دلایل عقب‌ماندگی صنعت ریلی در کشور

تشریح دلایل عقب‌ماندگی صنعت ریلی در کشور

رئیس کارگروه فنی واگن‌های باری انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ضمن تشریح دلایل عقب‌ماندگی صنعت ریلی در کشور، معتقد است یکی از چالش‌های صنعت ریلی احداث خطوطی است که تقاضایی برای آن وجود ندارد و صرفا منابعی برای آنها هزینه شده و در حال حاضر خاک می‌خورند.

بازار