به بهانه نقش‌آفرینی پانته‌آ پناهی‌ها در دو سریال این روزهای شبکه نمایش خانگی

فصل پختگی

آزاده باقری

آزاده باقری

هنر

90685
string(781) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"477","_w":"848","_y":"5.974213836477986","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1403\/12\/22\/f6c310e7d6736869af1cfbd088a35f72.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 99.2453px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateY(-1.12721px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" فصل پختگی

وقتی در حوالی ۳۸ سالگی برای ایفای نقش یک مادربزرگ غرغرو اما دوست‌‌داشتنی در فیلم «نفس» به‌صورت ویژه‌تر در کانون توجه قرار گرفت، برخی تلاش کردند امتیاز این درخشش را به پای گریم سنگین کاراکتر بگذارند اما واقعیت آن بود که پانته‌آ پناهی‌ها، آنقدر خاک صحنه خورده بود که بتواند در قامت یک ستاره، اینچنین در مقابل دوربین نقش‌آفرینی کند.

گروه هنر ایران آنلاین- پناهی‌ها هنوز به مرز ۵۰ سالگی نرسیده است و بی‌راه نیست اگر او را در فصل پختگی‌اش در عرصه بازیگری، بدانیم. بویژه که در سال‌های اخیر و به پشتوانه توسعه فعالیت هنرمندان در عرصه سریال‌سازی خانگی، شاهد بروز وجه ویژه‌تری از توانمندی‌های آنها هستیم.
پناهی‌ها هم بی‌شک یکی از ستاره‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر بوده است که در نقش‌ها و موقعیت‌های متنوع فرصت هنرنمایی به دست آورده است. او که گام اول را در این میدان با «شهرزاد» برداشت، در ادامه با «کرگدن» و «خاتون» بیشتر به چشم آمد و در همین مسیر با «مرداب» به‌شدت تحسین شد.
پانته‌آ پناهی‌ها این روزها اما دو سریال دیگر را در حال پخش از شبکه نمایش خانگی دارد که فصل مشترک آنها روایت داستان‌شان در دهه ۵۰ است. او در سریال «تاسیان» به کارگردانی تینا پاکروان ایفاگر نقش عمه شیرین و مادر مریم است و در سریال «دختران کوچه غم» نقش دختر مریم و خواهر مسیح را ایفا می‌کند.
نقش‌آفرینی پناهی‌ها در «مسیح پسر مریم» که حالا در قالب مینی‌سریال «دختران کوچه غم» به شبکه نمایش خانگی رسیده است، یکی از برگ‌برنده‌های این سریال محسوب می‌شود. او نقش زنی در آستانه اعدام را ایفا می‌کند که بعد از سال‌ها، برادری که او را طرد کرده بود، به فکر نجاتش افتاده است؛ البته اگر مسیح این‌بار هم دیر نرسیده باشد!
اوج شکوفایی بازی پناهی‌ها در سکانسی مهم از قسمت دوم سریال است که با برادر واگویه می‌کند و برایش شرافت مهم‌تر از نجات جان است. عملکرد بازیگر به جان می‌نشیند و منظور به خوبی منتقل می‌شود.
پانته‌آ پناهی‌ها همواره نقش های سختی را انتخاب می کند و دقیقا به همین دلیل و در چالش با نقش است که توانمندی بازیگری او آشکار شده است؛ نقش هایی در ژانرهای مختلف که هر بازیگر زنی حاضر به قبول آن نیست هم به دلیل دشواری و پیچیدگی های خود نقش و هم به این دلیل که خیلی‌ها حاضر نیستند زیبایی ظاهری خود را در پس این نقش‌ها از دست بدهند. پناهی ها اما نشان داد که زیبایی نه در شمایل بازیگر که در شیوه بازیگری اوست.

آزاده باقری- روزنامه‌نگار


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار هنر