توآرگ R۵۰، شاسی بلندی که مرز قدرت در جهان را شکست

بازار

92706
string(762) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"576.0000000000001","_w":"1024","_y":"0","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1404\/01\/18\/2a33329f833ba1712820a9ed96ce5cfe.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 90.1563px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: none;"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" توآرگ R50، شاسی بلندی که مرز  قدرت در جهان را شکست

طی سال های گذشته خودروسازی فولکس‌واگن سعی کرده است تا محصولات تولیدی خود را از نظر قدرت موتور تقویت کند بر همین اساس از سال ۲۰۰۷ خودرویی را به بازار عرضه کرد که از موتوری با پیشرانه V۱۰ برخوردار بود که می توانست ۳۵۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند.

مصطفی خدابخشی – ایران آنلاین: طی سال های گذشته خودروسازی فولکس‌واگن سعی کرده است تا محصولات تولیدی خود را از نظر قدرت موتور تقویت کند بر همین اساس از سال 2007 خودرویی را به بازار عرضه کرد که از موتوری با پیشرانه V10 برخوردار بود که می توانست 350 اسب بخار و 850 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند.

 کمیاب بودن این نوع موتور از خصوصیات منحصر به فرد آن به حساب می آید که عموما از آن در خودروهای اسپرت آن هم به تعداد محدود استفاده می شود. اما فولکس‌واگن این محدودیت و انحصار را شکست و باعث شد تا از سال 2007 تاکنون پیشرانهٔ V10 را بتوان در شاسی‌بلند خانوادگی توآرگ مشاهده کرد.

بعد از گذشت سال ها این خودرو ساخت آلمان که تا پیش از این با یک پیشرانهٔ V10 دیزلی به دست مصرف کنندگان می رسید از سوی سازندگان با تغییراتی رو برو شد تا به مدلی اسپرت با نام R50 مبدل شود.

به عبارتی دیگر می توان گفت که توآرگ R50 طرحی اسپرت منطبق با معماری نسل اول شاسی‌بلند میان سایز فولکس‌واگن است که تا پیش از این با پیشرانهٔ V10 دیزلی تولید می شد.

این خودروی جذاب در بازار پر رقابت توانست در سال 2007 ودر نمایشگاه خودروی سیدنی رونمایی شود و تا سال 2010 خط تولید خود را فعال نگاه دارد. یکی از نکات قابل تامل این مدل خودرو این است که توانست پس از گلف و پاسات، به سومین خودرویی از محصولات فولکس‌واگن مبدل گردد که در کلاس اسپرت و با نشان R ساخته شد.

سازندگان توآرگ R50در ادامه تغییرات در این خودرو استفاده از موتور ۵ لیتری V10 توربودیزل را از سال ۲۰۰۲ درنظر گرفتند اما این تغییر همه آن چیزی نبود که طراحان می خواستند بر همین اساس این پیشرانه در R50 قوی‌تر شد تا  350 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور توسط پیشرانه این خودرو تولید شود که این یعنی موتور جدید توآرگ R50، 37 اسب بخار و 100 نیوتن متر از مدل قبلی خود بیشتر نیرو تولید می کند.

به منظور انتقال این حجم از نیروی تولید شده به چهار چرخ از گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره گیری شده است و همین قابلیت باعث شده تا رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت تنها ظرف ۶.۷ ثانیه محقق شود.

میزان حداکثر سرعت درنظر گرفته شده برای این خودرو 235 کیلومتر بر ساعت است.

از دیگر خصوصیات فنی توآرگ R50 می توان به سیستم تعلیق بادی و رینگ‌های ۲۱ اینچی اسپرت اشاره کرد تا این شاسی‌بلند فولکس‌واگن به طراحی دیوانه کننده شناخته شود. نبود زیرا در همان سال‌ها، آئودی Q7 که پلت‌فرم مشترکی با توآرگ داشت نیز با پیشرانهٔ عظیم ۶ لیتری V10 توئین توربودیزل و ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بازار