«ایران آنلاین» گزارش می دهد؛
انقلاب آمازون با پیکاپ برقی در بازار
بازار
93592

شرکت آمازون با تولید پیکاپی برقی و کاملا مقرون به صرفه قرار است بازار خودرو را با انقلاب قیمتی رو به رو سازد.
مصطفی خدابخشی – ایران آنلاین: آخرین اخبار از بازار خودرو حکایت از ورود شرکت آمازون به عرصه تولید خودروهای برقی دارد. جف بزوس بنیانگذار این شرکت در نظر دارد تا با تکیه بر توان شرکت استارتاپی Slate Auto رکوردهایی جدید در این عرصه به ثبت برساند.
بر همین اساس طی روزهای گذشته تصاویری از یک پیکاپ مفهومی دو نفره در حال تردد در خیابان های لس آنجلس در فضای مجازی منتشر شده و همین موضوع باعث گردیده تا نگاه ها بیش از گذشته به شرکت آمازون و محصول جدید آن خیره شود.
آنطور که پیش بینی می شود قرار است این خودروی برقی با قیمت 25 هزار دلار در سال 2026 به صورت گسترده در اختیار متقاضیان خرید آن قرار گیرد.
با توجه به نوع قیمت گذاری می توان پیکاپ جدید آمازون را در زمره خودرهای اقتصادی دانست که قرار است بازار را با ورود خود در حوزه خودروهای برقی متحول کند و یا به عبارتی انقلاب به پا کند. بر این اساس باید از هم اکنون این خودرو را رقیبی جدی برای تسلا سایبرتراک و فورد F-150 لایتنینگ دانست که مرز رقابت پذیری در حوزه قیمت گذاری را به پایین ترین حد ممکن در این نوع خودرو کاهش داده است.
آنچنان که اخبار حکایت می کند طراحی و ساخت این خودرو مفهومی بر عهده مهندسانی است که پیش از این سابقه کار در غول های خودروسازی همچون فورد، جنرال موتورز، استلانتیس و ... را داشته اند و همین موضوع باعث شده تا چشم انتظاری برای ورود این خودرو به بازار برای پیگیری کنندگان اخبار این صنعت جاذبه بیشتری به همراه داشته باشد.
بر اساس تصاویری که از این خودرو منتشر شده می توان گفت که پیکاپ برقی آمازون از نظر طراحی چندان پیچیدگی نداشته و ادغامی از معماری کلاسیک رنجروور قدیمی و جیب رنگید در آن دیده شود. به عبارتی یک جعبه بزرگ و زیبا در عین سادگی محصول آمازون خواهد بود.
این خودرو فاقد جلوپنجره است و محل شارژ در عقب خودرو جا نمایی شده. به عبارتی می توان گفت که در طراحی این خودرو کاربردی بودن بیش از هر شاخصه دیگری مد نظر قرار گرفته و باعث شده تا تحلیل گران این خودرو را گزینه ای ارزان، مناسب و کارآمد ارزیابی کنند. بر این اساس از خودروی جدید آمازون نباید توقع قدرت زیادی داشت و آن را باید مخصوص رفع نیازهای روزمره و درون شهری و یا طی مسافت های کوتاه بین شهری دانست.
با این اوصاف همچنان باید چشم انتظار بود و دید که چه زمانی اطلاعات بیشتری از این خودرو از سوی آمازون به بازار تزریق خواهد شد و دید که این جعبه آهنی چگونه بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
انتهای پیام/