
«کریس رایت» وزیر انرژی آمریکا روز پنجشنبه در گفتوگویی عنوان کرد که صدور معافیتهای نفتی برای ایران توسط وزارت خزانهداری آمریکا باعث میشود مه تهران به دلار و بازارهای بیشتری دسترسی پیدا کند.

وزیر انرژی آمریکا در اظهاراتی بدون اشاره به حمله و تجاوز مشترک آمریکا و رزیم صهیونیستی به ایران و اختلال در تنگه هرمز توسط کشورش، مدعی شد که تنگه هرمز حداکثر تا تابستان بازگشایی میشود.

وزیر انرژی آمریکا با تکرار مواضع پیشین دیگر مقامات این کشور، ادعاهایی را علیه برنامه هستهای ایران عنوان کرد.

کریس رایت، وزیر انرژی آمریکا، در بروکسل از کشورهای اروپایی خواست واردات سوختهای فسیلی از روسیه را متوقف کرده و به جای آن از آمریکا خرید کنند.