
دانشجویان اخراجی و انصرافی آموزشی همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی را دریافت کرده اند، پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذی ربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل، صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذی ربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه امکان ثبت نام در کنکور ۱۴۰۵ را دارند.

مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از برخط شدن صدور معافیت تحصیلی برای دانشآموزان پسر مشمول (دانشآموزان ۱۸ سال تمام) خبر داد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان دانشآموز برای صدور یا اتمام دوره معافیت تحصیلی باید از طریق سامانه سخا اقدام کنند و پیش از آن هم باید اطلاعات خود را در سامانه سیدا (سامانه یکپارچهسازی دانشآموزان) در وزارت آموزش و پرورش ثبت کرده باشند.