
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش باران، وزش باد شدید در بعضی ساعتها در همه مناطق استان تهران بهویژه نیمه شمالی هشدار داد.

سامانه بارشی که از اوایل وقت امروز یکشنبه (پنجم بهمن)، آغاز شده است، شماری از معابر شهری را دچار آبگرفتگی و تردد شهروندان را با اختلال مواجه کرد. نبود شبکه مناسب جمعآوری آبهای سطحی و فاضلاب از مشکلات چندین ساله این شهر بهشمار میرود که در پی بارشهای شدید، آب به منازل ورود و زندگی ساکنان را مختل میکند.

با آغاز بارشهای گسترده در جنوب کشور و صدور هشدار قرمز هواشناسی، شهر بندرعباس طی چند ساعت شاهد آبگرفتگی معابر و برخی منازل مسکونی شد.


همزمان با تشدید فعالیت سامانههای بارشی و بروز سیلاب، آبگرفتگی، برف و کولاک در استانهای مختلف، تیمهای امداد و نجات هلالاحمر طی پنج روز (از ۱۷ تا ۲۱ آذر) در ۱۱۳ نقطه عملیاتی حضور یافتند و به بیش از ۶ هزار نفر خدمات ارائه کردند.