
آیین نکوداشت دکتر محمود کمرهای، معاون آموزشی دانشگاه تهران، نه تنها مروری بر کارنامه مدیریتی او بلکه بازخوانیِ مفهوم “اخلاقمداری در حکمرانی دانشگاهی” برای معمار نظم و اخلاق در دانشگاه تهران بود. در مراسمی که با حضور چهرههای ماندگار و اساتید پیشکسوت برگزار شد، آنچه بیش از هر چیز مورد تقدیر قرار گرفت، توازن دقیق میان سنتهای علمی و تعهدِ بیوقفه به «دانش» به عنوان مقدسترین رکن دانشگاه بود. از تعبیرِ دکتر شیری رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که او را «کتاب قانون دانشگاه» خواند تا سخنانِ وزیر اسبق علوم تحقیقات و فناوری دکتر فرجیدانا که او را «حافظ امین معبد دانشگاه» نامید؛ همگی نشان از یک مسیر درخشان داشت، مدیریتی که در میان تمام حوادث و سیاستهای کلان، جایگاه علم را بالاتر از هر جناح و دستهای حفظ کرد. این رویداد، یادآور این حقیقت بود که اعتبار نهادهای آکادمیک، نه به صندلیها و عناوین، که به وجود انسانهایی است که علم و اخلاق را در هم ترکیب میکنند.

مراسم تجلیل از استاد محمود کمره ای در دانشگاه تهران برگزار شد.

ورزش در ایران، برخلاف بسیاری از کشورهای توسعهیافته، هنوز بهعنوان یک صنعت درآمدزا تعریف نشده و کارکرد اصلی آن بیشتر در حوزههای اجتماعی و فرهنگی جستوجو میشود. همین نگاه، سبب شده تا ورزش کشور فاصلهای معنادار با مسیر «صنعتیشدن» داشته باشد؛ مسیری که در بسیاری از نقاط جهان با اتکا به تجربههای موفق، به ایجاد ارزش اقتصادی، اشتغالزایی و توسعه پایدار منجر شده است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین چالش پیشروی دانشگاه فرهنگیان کمبود حدود ۲ هزار عضو هیأت علمی در سراسر کشور است که با جذب این اساتید به استانداردهای لازم در حوزه آموزش دست خواهیم یافت.