فیلم/ پزشکیان: آینده کشور با بچه‌های امروز رقم می‌خورد/ کارخانه‌ها برای ساخت مدرسه مسئولیت اجتماعی دارند

فیلم/ پزشکیان: آینده کشور با بچه‌های امروز رقم می‌خورد/ کارخانه‌ها برای ساخت مدرسه مسئولیت اجتماعی دارند

رئیس‌جمهور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران: اگر ما امروز درست آموزش ندهیم، بعدا با مشکلات جدی‌تری در جامعه روبرو می‌شویم. کارخانه‌های تهران هر کدام مسئولیت اجتماعی برای ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی دارند.

چندرسانه‌ای

کسر حداکثر ۵ سال از سن شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش‌وپرورش برای مربیان و معلمان

کسر حداکثر ۵ سال از سن شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش‌وپرورش برای مربیان و معلمان

در جلسه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت همکاری مربیان، معلمان و کارکنان واحدهای آموزشی و تربیتی دولتی و غیردولتی تا سقف ۵ سال از حداکثر سن آنها برای شرکت در آزمون­‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش کسر شد.

جامعه

توسعه عدالت آموزشی در دولتِ وفاق

توسعه عدالت آموزشی در دولتِ وفاق

دولتِ وفاق با اهتمام ویژه‌ای به امر آموزش و پروش، بنا دارد براساس سه اصل مهم «توسعه عدالت آموزشی»، «ارتقای کیفیت‌» و «ایجاد تعلق و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان»، خشتی نو در ارتقای کمی و کیفی سیستم تعلیم و تربیت و آموزش آینده سازان کشور بنا نهد.

دولت

حضور زنان نقش موثری در امور مالی و برنامه‌ریزی‌ها دارد

حضور زنان نقش موثری در امور مالی و برنامه‌ریزی‌ها دارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پژوهش ها نشان می‌دهد که حضور زنان نقش بسزایی در امور مالی و برنامه ریزی ها دارد، گفت: موانع ساختاری، فرهنگی و موانع ذهنی در برابر حضور موثر زنان در عرصه های مدیریتی وجود دارد.

جامعه

خلاصی پایه یازدهمی‌ها از سوابق تحصیلی

آموزش و پرورش درباره اصلاحات مصوبه کنکور توضیح داد؛

خلاصی پایه یازدهمی‌ها از سوابق تحصیلی

تمام فارغ‌التحصیلان ۱۴۰۳ نیز مشمول تأثیر قطعی در پایه یازدهم نمی‌شوند و تأثیر قطعی ۶۰ درصدی فقط برای پایه دوازدهم خواهد بود.

جامعه

ارمغان نهضت مدرسه‌سازی دولت چهاردهم چه بود؟

ارمغان نهضت مدرسه‌سازی دولت چهاردهم چه بود؟

رییس دولت چهاردهم با نگاهی واقع بینانه به موضوع مهم آموزش و تاکید بر برقراری عدالت در این حوزه، ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی را به عنوان رویکرد محوری و اولویت دولت در حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد، رویکردی که در قالب نهضت ملی مدرسه سازی مطرح و با پیگیری و مشارکت فعال دکتر مسعود پزشکیان در نقاط محتلف کشور آغاز شده است.

جامعه

جزئیاتی جدید از حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان کرمانی

جزئیاتی جدید از حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان کرمانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان کرمانی، ضمن بیان اینکه پاسخگوی حادثه پیش آمده هستیم گفت: وجود معاینه فنی برای پلیس محرز است و موردی که منجر به بی احتیاطی در اردوی کرمان شده باشد، مشاهده نشده است.

جامعه

قوه مجریه برای ارتقای وضعیت آموزشی، برنامه هفتم توسعه را در کانون توجه قرار داد

قوه مجریه برای ارتقای وضعیت آموزشی، برنامه هفتم توسعه را در کانون توجه قرار داد

یکی از مطالبات مهم مردمی افزایش کیفیت آموزشی در مدارس است. برنامه‌های متعددی برای این امر در نظر گرفته شد اما در نهایت نتیجه مطلوب به دست نیامد. اکنون انتظار می‌رود مسئولین یا کار را تمام کنند یا زمان دقیق‌تری اعلام کرده و مدام کارهای خود را به تعویق نیندازند.

جامعه

پرونده «تاثیر معدل در کنکور» روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی

پرونده «تاثیر معدل در کنکور» روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی

اجرای مصوبه «تاثیر معدل در کنکور» که دو سال است با تاثیر ۴۰ و ۵۰ درصدی ( در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ) امتحانات نهایی پایه دوازدهم در حال اجراست، به دلیل انتقادات وارده بر آن، چند ماهی است جهت اصلاح روی میز اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و قرار است امروز تصمیمات جدید و نهایی در خصوص نحوه تاثیر سوابق تحصیلی متوسطه دومی‌ها در کنکور سراسری اخذ شود.

جامعه

۵ منطقه تهران در پایین‌ترین سطح استاندارد سرانه آموزشی

۵ منطقه تهران در پایین‌ترین سطح استاندارد سرانه آموزشی

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه پنج منطقه تهران در پایین ترین سطح سرانه آموزشی قرار دارد گفت: شهرداری تهران بسیار علاقه‌مند است که رفع این مشکل را در قالب ساخت مجتمع‌های بزرگ مقیاس که در برنامه هفتم نیز تکلیف آن صورت گرفته، انجام دهد.

جامعه

ایجاد مدارس خاص از اشتباهات راهبردی نظام آموزشی

ایجاد مدارس خاص از اشتباهات راهبردی نظام آموزشی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نابرابری بین دانش‌آموزان بعد از پایان کلاس آغاز می‌شود، گفت: تفاوت پایگاه‌های اقتصادی-اجتماعی خانواده‌ها و سواد فرهنگی آن‌ها عامل اول در ایجاد نابرابری بین دانش‌آموزان است.

جامعه