
یازدهمین اجلاس وزرای انرژی بریکس در هند را میتوان یکی از مهمترین رویدادهای دیپلماسی انرژی جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر دانست. اهمیت این نشست فقط به حضور محسن پاکنژاد، وزیر نفت، در جلسات رسمی محدود نبود، بلکه در مجموعهای از دیدارهای دوجانبه، طرح ابتکارهای تازه و تبیین مواضع راهبردی ایران درباره آینده بازار انرژی نمود پیدا کرد.