
یازدهمین اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو بریکس در هند را میتوان یکی از مهمترین رویدادهای دیپلماسی انرژی جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر دانست؛ نشستی که حضور فعال محسن پاکنژاد، وزیر نفت، در آن صرفاً به مشارکت در جلسات رسمی محدود نشد، بلکه با مجموعهای از دیدارهای دوجانبه، طرح ابتکارهای جدید و ارائه مواضع راهبردی ایران درباره آینده بازار انرژی همراه بود.