تکمیل کریدور شمال- جنوب رونق می‌گیرد

بزودی؛ نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و آذربایجان

تکمیل کریدور شمال- جنوب رونق می‌گیرد

راه‌آهن رشت- آستارا به عنوان آخرین قطعه از کریدور ریلی شمال-جنوب، سال‌هاست در برنامه ساخت و تکمیل قرار دارد اما به دلایل مختلفی این خط ریلی هنوز تکمیل نشده است. راه‌آهن رشت-آستارا، مسیری ۱۶۳ کیلومتری از انتهای کریدور ریلی شمال به جنوب است. برای ساخت راه‌آهن رشت-آستارا، ۵۸۰ هکتار تملک اراضی نیاز است و تاکنون ۲۰ کیلومتر از ۱۶۳ کیلومتر خط، تملک اراضی صورت گرفته است.

چندرسانه‌ای

تشریح دلایل عقب‌ماندگی صنعت ریلی در کشور

تشریح دلایل عقب‌ماندگی صنعت ریلی در کشور

رئیس کارگروه فنی واگن‌های باری انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ضمن تشریح دلایل عقب‌ماندگی صنعت ریلی در کشور، معتقد است یکی از چالش‌های صنعت ریلی احداث خطوطی است که تقاضایی برای آن وجود ندارد و صرفا منابعی برای آنها هزینه شده و در حال حاضر خاک می‌خورند.

اقتصاد

میرعامل جدید راه‌آهن منصوب شد

میرعامل جدید راه‌آهن منصوب شد

جبارعلی ذاکری که برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از سوی وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود، با رای هیات وزیران به‌طور رسمی به این سمت منصوب شد.

اقتصاد

تردد در حریم ریلی ایران، فقط با مجوز راه آهن جمهوری اسلامی امکان‌پذیر است

تردد در حریم ریلی ایران، فقط با مجوز راه آهن جمهوری اسلامی امکان‌پذیر است

در پی تجاوز عوامل شرکت ریلی خصوصی موسوم به «کنسرسیوم ریلی افغانستان» به حریم ریلی ایران، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اجازه تجاوز به حریم ریلی جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهیم و هیچ‌کس فراتر از قانون نیست.

اقتصاد