در شرایطی که دو مخزن سوخت در تهران دچار صدمه شده بود و صفهای طویل و بی سابقه سوخت گیری با رشد تقاضای عجیب در بخش های مختلف کشور از جمله کلانشهر تهران در جریان بود، سوخت رسانی بی وقفه و پایدار، یکی از نمودهای مدیریت جهادی این روزهای کشور بود.
وزیر نفت گفت: مردم اصلا نگران تامین سوخت نشوند و مشکلی در تامین سوخت نخواهیم داشت.
سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: فعلا روند سوخت گیری همچنان با کارت سوخت انجام می شود بنابراین مردم باید مراقب افراد سودجو بوده و فریب آنها را نخورند.
سرپرست معاونت حملونقل وزارت راه از اصلاح جدول قواعد سوخت توسط وزارت صمت و شرکت نفت، پیگیری بیمه رانندگان در دولت و مجلس، پرداخت فوری کرایه حمل بار و بهروزرسانی شاخص تن کیلومتر خبر داد.
سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: جریمه سنگین و مسدودی کارت سوخت در انتظار کسانی است که سهمیه سوخت خود را بفروشند.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش و پالایش فرآوردههای نفتی ایران در خصوص جایگزینی کارتهای سوخت با کارت بانکی توضیح داد: در قانون بودجه ۱۴۰۴، انتقال سهمیه سوخت از کارت سوخت به کارت بانکی آمده، اما این طرح چالشهایی دارد که باید برطرف شود و اجرای آن زمانبر خواهد بود؛ بنابراین فعلا دلیلی برای حذف کارت سوخت وجود ندارد.
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت گفت: در سال گذشته حدود ۴ میلیارد دلار برای واردات بنزین هزینه شد و پیشبینی میشود این رقم در سال جاری به ۶ میلیارد دلار برسد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی گفت: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در حال بررسی و طراحی معماری جدید این سامانه با توجه به الزامهای امنیتی است و در سال ۱۴۰۴ نوسازی و بهروزرسانی سامانه هوشمند سوخت را که بیش از ۱۷ سال از عمر آن میگذرد در دستور کار داریم.
مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت از برنامههای ضربتی و عملیاتی این شرکت برای کاهش مصرف انرژی در سه حوزه صنعت، حملونقل و ساختمان خبر داد و گفت: هدف این برنامه، صرفهجویی یک میلیون و ۲۸۵ هزار بشکه معادل نفت خام تا پایان برنامه هفتم توسعه است.