زنجیره دلالی میوه بزرگتر شد

دلیل افزایش نجومی قیمت میوه، علیرغم تکذیب اتحادیه

زنجیره دلالی میوه بزرگتر شد

شاخص تورم ماهانه در زیرگروه میوه و خشکبار در خردادماه امسال ۹.۳ درصد بوده است. معنای چنین چیزی این است که مصرف کنندگان در خردادماه، نزدیک به  ۱۰‌درصد بیشتر از اردیبهشت ماه برای خرید میوه و خشکبار هزینه کرده‌اند. از طرف دیگر، تورم خردادماه امسال نسبت به خردادماه سال گذشته در این گروه، نزدیک به ۵۸ درصد بوده است که عدد بسیار بالایی است. این در حالی است که در بخش سبزیجات تورم یک ساله ۶۲ درصد بالا رفته است.

بازار