ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

14306
منافی :باقری برای پرسپولیس نعمت است

سه بازیکن می توانند جای اورونوف را پر کنند

منافی :باقری برای پرسپولیس نعمت است

پیشکسوت سرخ ها می گوید کریم باقری به دلیل تجربه و آشنایی بالایش با روحیات و شرایط فنی بازیکنان پرسپولیس حتی با صحبت کردن هم می تواند به تیم پرسپولیس کمک کند .


جواد منافی بازیکن سابق تیم ملی در خصوص بازگشت کریم باقری به کادر فنی پرسپولیس و تاثیر مثبت این تصمیم برای سرخپوشان صحبت کرد .در این ارتباط و شرایط پرسپولیس برای بازی مقابل السد با او همکلام شدیم که می خوانید .


*در رابطه با اضافه شدن کریم باقری به کادر فنی پرسپولیس و تاثیرش چه نظری دارید؟


حضور کریم باقری در کادر فنی و بازگشت او بهترین اتفاق ممکن برای پرسپولیس بود. باقری سالها  به عنوان بازیکن ومربی در پرسپولیس بوده به همین دلیل از تیم و شرایطش شناخت کامل دارد.از سوی دیگر به دلیل کاریزما و شخصیتش که حتی هواداران رقیب سنتی هم او را دوست دارند و برایش احترام قائلند خیلی می تواند کمک کند .این تغییر به لحاظ فنی هم کمک خواهد کرد چه بسا که  در این مقطع بازی‌های سخت لیگ نخبگان هم جدا از بازی‌های لیگ فشار مضاعفی را بر تیم وارد می سازد و حتما حضورمربی مانند باقری می تواند خیلی کمک کند .کریم یکی از دوستان خوب من است مربی که چه به لحاظ روانی و چه به لحاظ تجربی به سود تیم کار می کند. قطعا طراحی تمرین و اجرای آن به گاریدو ارتباط خواهد داشت اما از سوی دیگر چون تمامی بازیکنان فعلی پرسپولیس، شاگرد باقری بوده‌اند حتما از ایشان حرف شنوی خاصی دارند و با وجود مربی جدید با شرایط بهترین تمرینات را به لحاظ فنی و تاکتیکی و روحی روانی اجرا خواهند کرد.به خاطر این نکات بازگشت باقری را نعمتی برای تیم پرسپولیس می دانم .


*چگونه می توان ازباقری بیشترین استفاده را در پست جدیدش گرفت ؟


یک مربی جدا از مسائل فنی می تواند به شکل های دیگری هم به تیمش کمک کند و کمک کردن یک مربی به تیمش فقط در جنبه مسائل فوتبالی و عملی اش  نیست و مربی مانند باقری به جهت نزدیکی زیاد با بازیکنان حتی با صحبت کردنش هم می تواند به تیم کمک کند.


*در خصوص بازی خارج از خانه پرسپولیس مقابل السد چقدر به موفقیت امیدوارید ؟


پرسپولیس در دو بازی قبلی اش در لیگ نخبگان نتایج خوبی نگرفته و تنها یک امتیاز کسب کرد پس بازیکنان باید مقابل السد نتیجه خوبی بگیرند .

 

 *قبول دارید با توجه به حریفان سرسختی مانند الهلال والنصر وبازی‌هایی که باید پرسپولیس در کشور ثالث برگزار کند کار خیلی سختی را برای صعود پیش رو خواهد داشت؟


بله با وجود بازی با تیمهایی ماتنند الهلال و النصرکه باید در خانه آنها بازی کنیم شرایط سخت است و اوضاع از آنجا دشوارتر می شود که ما نمی توانیم در ورزشگاه آزادی از حریفانمان میزبانی کنیم که در این حالت دشوار و بار مضاعفی برای صعود به پرسپولیس وارد می شود اما چاره ای نیست و بایدبا وجود شرایط سختی که وجود دارد با همه توان تلاش کنیم.


*در غیاب اورونوف چگونه می توان درصد تاثیر منفی این غیبت را کم کرد؟


فعلا شرایط این گونه شده اما در غیاب اورونوف به نطرم می توان روی سعید صادقی حساب کرد ضمن اینکه امید عالیشاه و احمد زاده هم هستند که در پست اورونوف می توانند به خوبی ایفای نقش داشته باشند .


*بازی کردن چند دقیقه ای اورونوف برای تیم ملی کشورش در حالی که بازیکن ازبکستانی در چند بازی حساس و مهم برای پرسپولیس بازی نکرد موجب ناراحتی هواداران شده.


من فکر می کنم نباید به خاطر  این موضوع از اورونوف ناراحت باشند چون به هر حال اوبازیکن تیم ملی ازبکستان است و در اختیار تیم ملی کشورش قرار دارد و شرایطی داشته که نمی توانسته برای پرسپولیس بازی کند .


*در خصوص بازی با شمس آذر که اولین بازی پرسپولیس بعد ازبازی لیگ نخبگان و تعطیلات فیفادی است چه صحبتی دارید ؟


باید در نیم فصل اول تمامی امتیازات ممکن را پرسپولیس در لیگ برتر کسب کند تا در نیم فصل دوم که شرایط سختتر می شود با اوضاع بهتری به لحاظ فنی و روانی مسابقات را دنبال کرده و با این رویه دوباره از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند .

 

*در خصوص بازی پرسپولیس و شمس آدر که اولین بازی پرسپولیس بعد ازبازی لیگ نخبگان و تعطیلات فیفادی است چه صحبتی دارید ؟

 

باید در نیم فصل اول تمامی امتیازات ممکن را پرسپولیس در لیگ برتر کسب کند تا در نیم فصل دوم که شرایط سختتر می شود با اوضاع بهتری به لحاظ فنی و روانی مسابقات را دنبال کرده و با این رویه دوباره از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران