فوتبال ایران

3483
استیلی :شانس بیاوریم فینالیست می‌شویم

مصلحت تیم ملی مان برد مقابل امارات و بازی با تیم سوم گروه دیگر است

استیلی :شانس بیاوریم فینالیست می‌شویم

قطعا برای حریفان آینده باید مصلحت را در نظر بگیریم

بازیکن اسبق تیم ملی معتقد است تیم ملی ایران به اندازه دو تیم بازیکن دارد به همین دلیل دست کادر فنی تیم ملی را برای موفقیت در بازیهای سخت بعدی تیم ملی برای استقاده از پتانسیل فنی بازیکنان با کیفیت فنی بالا باز می داند .

ناصر قراگزلو ؛ حمید استیلی بازیکن سابق تیم ملی ایران معتقد است باید از بازی مقابل تیم هنگ کنگ درس بگیریم و در بازیهای آینده بهترین بازی و نمایش را ارایه بدهیم .هافبک اسبق تیم ملی درادامه معتقد است که باید در ادامه راه هم تیم امارات را شکست دهیم تا به عنوان اول برای مرحله بعدی شرایط خوبی را برای صعودمان به مرحله بعدی فراهم سازیم .

*در خصوص بازی مقابل هنگ کنگ که با یک برد خفیف این تیم را شکست دادیم و انتقاداتی را از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی مان همراه داشت چه صحبتی دارید ؟

به هر حال بعضی وقتها در فوتبال چنین حالتی برای یک تیم به وجود می آید که نمی تواند خواسته های سرمربی اش  را در زمین پیاده سازد چه بسا که ما این نکته را در بازیهای چند تیم مدعی دیگر هم شاهد بودیم که ژاپن مقابل عراق نتیجه را واگذار کرد یا کره هم مقابل اردن مساوی کرد به همین دلیل هر بازی هم برای ما مهم است و ما حاشیه امیتی نداریم همان طور که برای بقیه مدعیان هم نتایجی رقم خورد که به خوبی حرف مرا ثابت کرد .

*اما این کم شدن فاصله که با نتیجه مقابل تیم درجه سه برای تیم ملی ما رقم خورد به نوعی برای ما به گونه ای زنگ خطر هم محسوب می شود !

به هر حال من فکر می کنم که ما باید این نکته را در نظر بگیریم که تیم هنگ کنگ فوتبال خوبی را ارایه ندادند بلکه بازیکنان ما در حد خودشان ظاهرنشدند اما در هر حالتی بازیکنان ما باید ازبازی مقابل هنگ کنگ باید درس بگیرند و برای بازیهای بعدی بهتر و آگاهانه تر کار کنند که با مشکل مواجه شویم.

*مقابل تیم امارات چه شرایطی را برای تیم ملی کشورمان ارزیابی می کنید ؟

به نظرم بازی سختی نداریم و ما می توانیم همان طور که راحت مقابل فلسطین پیروز شدیم دربازی آینده مان هم به پیروزی برسیم .

*اما حالا صحبت از این است که تیمهای مدعی بازی سوم و نتیجه گیری در آن را به رقیب آینده شان برای مرحله حذفی تنطیم می کنند ؟

باید دید سرمربی تیم شرایط را برای آینده تیم چگونه صلاح می بیند اما به هر حال من فکر می کنم اگر برنده  شویم که حتما همین طور هم خواهد شد ما می توانیم با تیم سوم گروه دیگر بازی کنیم که این مساله می تواند برای ما بهتر باشد تا اینکه ما بخواهیم بازی مقابل امارات را ببازیم تا دوم شویم و ان گاه شرایط برای ما سختتر خواهد شد که البته حتما بازیکنان ما به دلیل تیم بهتری که دارند با برنامه کادر فنی بازی قدرتمندانه ای را ارایه خواهند داد و با قدرت به مرحله بعدی حذفی صعود خواهند کرد .

*اگر شما مربی تیم بودید کدام موضوع را در تصمصم گیری تان لحاظ می کردید نتیجه گیری یا مصلحت تیم ملی برای بازیهای آینده اش ؟

من مصلحت را در نظر می گرفتم که چگونه و با چه شرایطی ما می توانیم وضعیت بهتری برای صعود داشته باشیم البته من فکر می کنم ما در مرحله اول حذفی هم موفق خواهیم بود اما بازی ما در مرحله دوم حذفی سخت خواهد بود .

*قبول دارید که تعداد مدعیان قهرمانی هم بیشتر شده ؟

به هر حال همه روی ژاپن خیلی حساب می کردند اما این تیم در حد بازی های دوستانه و بازیهایی که در جام جهانی داشت ظاهر نشده است به همین دلیل ما کره و ژاپن و استرالیا را مدعی می دانستیم اما الان تیمهایی مانند ازبکستان و شاید عراق هم در حد قهرمانی نشان داده اند و واقعا تیمهایی خوبی هستنئد و این مساله کار را برای اینکه از حالا بخواهیم بگوییم چه تیمی قهرمان خواهد شد سخت می سازدضمن اینکه تیم عربستان هم شاید تا حدودی افت داشته است .

*در رابطه با خط دفاعی تیممان که تا حدودی موجب نگرانی فوتبالدوستان شده چه نظری دارید ؟

خط دفاع ما باید با همان نظم و دیسیپلین گذشته بازی کند و به نظرم بازیکنان خط دفاعی ما به صورت انفرادی بازیکنان خوبی هستند اما دفاع تیمی ما ایراد دارد که امیدوارم این نقیصه هم برطرف شود .

*قبول دارید که یکی از ایرادات تیم ما به این مساله باز می گردد که تیم ملی تغییرات در ترکیبش زیاد داشته و مانع بازی هماهنگ از سوی بازیکنان ما شده است !

60-70 درصد بازیکنانی که در تیم ملی فعلی مان هستند 7-8 سال است که در کنار هم بازی کرده اند و به نوعی باید چشم بسته همدیگر را پیدا کنند جدا از اینکه ما از نیمکت خوبی هم  بهره می بریم و به اندازه دو تیم بازیکن داریم به همین دلیل هم حتما بهتر ایت در تورنمنت جام ملتها هم ترکیب اصلی مان را به زمین بفرستیم و تغییرات خیلی کمی داشته باشیم .

*فکر می کنید تا چه مرحله ای تیم ملی کشورمان قدرت بالا رفتن در مراحل بعدی را داشته باشد ؟

به نظرم اگر کمی شانس داشته باشیم قادرهستیم که تا فینال پیش برویم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران