جوادی و دهدارغایبان بزرگ تاشکند

رونمایی از ترکیب متفاوت پولادمردان در آسیایی ازبکستان

جوادی و دهدارغایبان بزرگ تاشکند

طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد، نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نام مصطفی جوادی و رضا دهدار ۲ ستاره تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در اوزان ۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم را از لیست آسیایی حذف کرده است تا این دوملی‌پوش با آمادگی بیشتر خود را برای تثبیت نهایی سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک با ثبت مجموعی ایده‌‌آل در جام جهانی ۲۰۲۴ پوکت تایلند مهیا کنند. لیست ابتدایی نصیرشلال برای اعزام به رقابت‌های آسیایی تاشکند ازبکستان لیستی ۱۲ نفره است که البته قرار است با انجام یک رکوردگیری در پایان هفته جاری ۲ وزنه‌بردار از این لیست حذف شده و ترکیب نهایی(۱۰ نفره) تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان به رقابت‌های آسیایی قطعی و مشخص شود.

کمیته فنی ناظر رکوردگیری پولادمردان در چالوس

درآستانه اعزام کاروان وزنه برداری به آسیایی ازبکستان

کمیته فنی ناظر رکوردگیری پولادمردان در چالوس

تمرین عصر امروز پولادمردان کشورمان در اردوی ساحلی چالوس، در آستانه اعزام به رقابت های قهرمانی آسیای انتخابی المپیک ۲۰۲۴ در شهر چالوس و با حضور اعضا کمیته فنی برگزار می شود.

حضور سرزده افسران دوپینگ در اردوی چالوس

ستاره‌های وزنه‌برداری ایران تحت نظارت جدی وادا

حضور سرزده افسران دوپینگ در اردوی چالوس

طبق آنچه که در دستور کار آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ جهانی(وادا) در مسیر سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار دارد، ماموران وادا پس از گرفتن تست دوپینگ از رضا دهدار در استان خوزستان، راهی استان مازندران و شهر چالوس شدند و با حضور در اردوی تیم ملی از سه وزنه‌بردار ملی‌پوش کشورمان تست دوپینگ گرفتند.

امیدوار به درخشش پشتوانه ها در تاشکند

شمارش معکوس برای جدال وزنه‌برداران قاره کهن در ازبکستان

امیدوار به درخشش پشتوانه ها در تاشکند

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان قاره آسیا(گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس) قرار است از اوایل بهمن‌ ماه جاری در شهر تاشکند کشور ازبکستان برگزار شود. رقابتی مهییج و سرنوشت‌ساز برای ما و رقبای آسیایی که مدعی کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک پاریس هستند. البته با این تفاوت که ما تقریبا در ۳ وزنی (۸۹، ۱۰۲ و ۱۰۲+ کیلوگرم) که برای حضور در بازی‌های المپیک روی آن حساب باز کردیم شرایط نرمال و خوبی داریم و مسیر را برای حضور ملی‌پوشان خود در المپیک پاریس در این سه دسته وزنی المپیکی هموار ساختیم. اما برخی رقبای آسیایی شرایطی متفاوت نسبت به ما داشته و همچنان باید برای تثبیت سهمیه‌های المپیکی خود تلاش کنند. بنابراین و به احتمال فراوان کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت های آسیایی تاشکند بجای استفاده از نفرات اصلی خود، به جوانان جویای نام و باانگیزه فرصت بدهد تا با درخشش در پیکارهای قهرمانی بزرگسالان آسیا عیارخود را نسبت به رقبای قدرتمند ما در قاره کهن مشخص کنند.

رضادهدار:برای مدال المپیک باید به مجموع ۴۰۰ کیلوگرم برسم

آسیایی ازبکستان بعید است، اما در جام جهانی وزنه می‌زنم

رضادهدار:برای مدال المپیک باید به مجموع ۴۰۰ کیلوگرم برسم

رضادهدار، رسول معتمدی و مهدی کرمی ۳ وزنه بردار ۱۰۲ کیلویی کشورمان هستند که نصیرشلال روی این سه وزنه‌بردار باتوجه به اینکه گزینشی های المپیک را پشت سرگذاشتند و انگیزه زیادی برای کسب سهمیه ورودی به آوردگاه فرانسه دارندف حساب ویژه‌ای باز کرده است. البته از بین این ۳ ملی پوش روی کاغذ و براساس رتبه‌بندی و رنکینگ المپیکی این دسته وزنی«رضادهدار» با توجه به اینکه فعلا رتبه هشتم رنکینگ را به خود اختصاص داده است، شانس بیشتری نسبت به دو رقیب داخلی خود برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارد. دهدار در فینال لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور که در تهران برگزار شد، با دوبنده ملی حفاری روی تخته رفت و موفق شد با ثبت وزنه‌‌های ۱۶۸ یکضرب، ۲۱۱ دوضرب و مجموع ۳۷۹ کیلوگرم با اختلاف فاحش رقبای خود را پشت سرگذاشته و مقتدرانه صدرنشین این دسته وزنی شود. با این حال اما دهدار درگفت و گو با ایران ورزشی از وضعیت رکوردی و آمادگی خود راضی نیست و تاکید دارد اگر او بدنبال سهمیه ورودی به المژیک و کسب یک نشان خوش رنگ در دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم است، بی شک باید به مجموع ۴۰۰ کیلوگرم نزدیک شود. به همین بهانه با او همکلام شدیم تا بیشتر از وضعیت ملی‌پوش خوزستانی کشورمان مطلع شویم.

آیت شریفی:نزدیک به مدال نباشم، المپیکی رفتن فایده‌ای ندارد

کادرفنی صلاح بداند درآسیایی ازبکستان وزنه می‌زنم

آیت شریفی:نزدیک به مدال نباشم، المپیکی رفتن فایده‌ای ندارد

یکی از اوزانی که کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و دشت نشانی خوش‌رنگ از این آوردگاه روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است، دسته وزنی ۱۰۲+ کیلوگرم(فوق سنگین) است.

رسول معتمدی:آرام آرام دارم به شرایط ایده‌آل برمی‌گردم

بدشانسی آوردم ولی برای سهمیه و مدال المپیک می‌جنگم

رسول معتمدی:آرام آرام دارم به شرایط ایده‌آل برمی‌گردم

رسول معتمدی قهرمان وزنه‌برداری جهان در سال ۲۰۲۱ که سال گذشته دررقابت لیگ آسیب جدی دید و از کورس قهرمانی و کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک پاریس فاصله گرفت درخصوص شرایطش برای بازگشت به چرخه قهرمانی و شانس کسب سهمیه ورودی به بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید:« من این توانایی را در خودم می‌بینم که در المپیک مدال بگیرم. به همین دلیل اگر چه شرایط و بحران بسیار سختی را پشت سرگذاشتم، ولی بازهم امیدوارم به زودی به چرخه قهرمانی برگردم و بتوانم سهمیه المپیک بگیرم.»

دهدار از وزنه زدن درآسیایی معاف شد

رقابت کرمی و معتمدی برای امتیاز المپیک در تاشکند

دهدار از وزنه زدن درآسیایی معاف شد

طبق اعلام کادرفنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان قرار است در رقابت های آسیایی ۲۰۲۴ تاشکند ازبکستان که مسابقه گزینشی المپیک نیز به شمار می رود، در دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم «رضادهدار» نزدیکترین گزینه ما برای کسب سهمیه ورودی به بازی های المپیک پاریس از وزنه زدن در رقابتهای آسیایی ازبکستان معاف شده و برای رقابت در جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند (آخرین مرحله گزینشی المپیک برای وزنه برداران) مهیا شود. البته در رقابت های آسیایی تاشکند ازبکستان، بجای دهدار قرار است به ترتیب رسول معتمدی و احتمالا مهدی کرمی دردسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم روی تخته رفته و جایگاه خود را برای قرارگرفتن درجمع ۱۰ وزنه بردار برتر این دسته وزنی  با ثبت رکوردهایی ایده ال در این وزن تثبیت کنند.

تعیین تکلیف قطعی سهمیه‌ها در تاشکند و پوکت

رونمایی از المپیکی‌های وزنه‌برداری در فروردین ۱۴۰۳

تعیین تکلیف قطعی سهمیه‌ها در تاشکند و پوکت

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان و جام جهانی پوکت تایلند دو رویدادگزینشی باقیمانده بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است که طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری تا پایان امسال کلید خواهد خورد. این دو رویداد در سال ۲۰۲۴ میلادی در تقویم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گنجانده شده است و با برگزاری آنها ضمن بسته شدن پرونده مسابقات گزینشی ورودی المپیک فرانسه، تکلیف سهمیه‌های نهایی و تایید شده برای حضور در این آوردگاه مشخص و قطعی می شود. برهمین اساس تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نیز بعد از بازگشت از تورنمنت قطرکاپ، عازم شهر چالوس و استان مازندران شده است تا اردوی خارج از تهران خود را در این شهر ساحلی برگزار نماید.

مهدی کرمی: سهمیه بگیرم، مدال‌آوری در فرانسه سخت نیست!

برای المپیکی شدن چاره‌ای جز تغییر وزن نداشتم

مهدی کرمی: سهمیه بگیرم، مدال‌آوری در فرانسه سخت نیست!

مهدی کرمی ملی‌پوش زنجانی تیم ملی وزنه‌برداری ایران قطعاً یکی از امیدهای این رشته برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. کرمی در دسته وزنی ۱۰۹ کیلوگرم (وزن غیرالمپیکی) موفق شد همراه با سایر وزنه‌برداران کشورمان گزینشی‌های المپیک را تقریباً به صورت کامل پشت سر گذاشته و از این نظر دارای امتیاز ویژه‌ای برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد. کرمی برای اینکه بتواند سهمیه ورودی‌اش به بازی‌های المپیک فرانسه را قطعی کند با هماهنگی کادرفنی تصمیم گرفته وزن بدنش را کاهش داده و به دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم تغییر وزن دهد. او برای کسب سهمیه ورودی المپیک در این دسته وزنی هم در داخل و هم در عرصه بین‌المللی رقبای عنواندار و نام‌آشنای جهانی و المپیکی را پیش رو دارد. اما با وجود این دارنده نشان نقره وزنه‌برداری جهان در کلمبیا، معتقد است که از این رقابت سخت برای رسیدن به سهمیه ورودی المپیک استقبال می‌کند و برنامه ویژه‌ای هم برای رسیدن به سهمیه و افتخارآفرینی در پاریس دارد. به همین بهانه با او همکلام شدیم تا شرایط آمادگی و رکوردی نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان را از زبان خودش بشنویم.

نصیرشلال: شرایط خوبی در ۱۰۲ کیلوگرم نداریم/ نگاه ما به جام‌جهانی تایلند است

اعزام پشتوانه‌ها به قهرمانی بزرگسالان آسیا

نصیرشلال: شرایط خوبی در ۱۰۲ کیلوگرم نداریم/ نگاه ما به جام‌جهانی تایلند است

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: نگاه ما برای قطعی کردن سهمیه‌های المپیک در جام جهانی تایلند است و در قهرمانی آسیا پشتوانه‌ها را محک می‌زنیم.

منهای فوتبال

دهدار در یک قدمی سهمیه، معتمدی درفکرافزایش رکورد

وزنه‌برداران ۱۰۲ کیلویی ایران مشکلی برای المپیکی شدن ندارند

دهدار در یک قدمی سهمیه، معتمدی درفکرافزایش رکورد

شاید برخی در شرایط فعلی که تورنمنت وزنه‌برداری قطرکاپ(گزینشی بازی‌های المپیک پاریس) به پایان رسید و رتبه‌بندی جدید وزنه‌برداران در اوزان المپیکی مشخص شد، اینگونه فکر کنند که ما دردسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم برای کسب سهمیه ورودی و مدال‌آوری در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشکل جدی داشته باشیم! هرچند این هم یک گمانه زنی است و نمی‌شود خیلی به آن خورده گرفت. اما قطعا رضا دهدار یکی از گزینه‌های اصلی ما برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس است که حضور او در جمع ۱۰ نفر برتر رنکینگ المپیکی دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم، بیانگر این است که نباید به سادگی از کنار نام و انگیزه بالای او برای المپیکی شدن، گذشت و عبور کرد. درسوی دیگر رسول معتمدی هم دراین دسته وزنی شانس المپیکی شدن دارد. اگرچه رسول بعد از آسیب دیدگی سختی که از ناحیه آرنج دستش داشت، از کورس قهرمانی و کسب سهمیه خیلی عقب افتاد. اما او را نیز نباید دست کم گرفت، چون رسول معتمدی هم وزنه‌بردار شش دانگ و قدرتمندی استف که اگر از بند آسیب دیدگی به خوبی رها شود، نه تنها می‌توانیم برای او سهمیه ورودی را کناربگذاریم، بلکه باید رسول را مدعی جدی برای کسب مدال خوش رنگ المپیک دانست.

جای محکم جوادی و داودی در رنکینگ المپیک/ کار سخت دختران برای المپیک

جای محکم جوادی و داودی در رنکینگ المپیک/ کار سخت دختران برای المپیک

علی داوودی و مصطفی جوادی به ترتیب با چهارمی و پنجمی رنکینگ جهانی دسته های فوق سنگین و ۸۹ کیلوگرم جای پایشان را بین مسافران المپیک ۲۰۲۴ محکم تر کردند، اما دختران وزنه بردار کار سختی برای حضور در پاریس دارند.

منهای فوتبال

نواب نصیرشلال: سهراب از آسیایی تاشکند کنار ما خواهد بود

مرادی می‌تواند راهنما و قوت قلب وزنه‌برداران باشد

نواب نصیرشلال: سهراب از آسیایی تاشکند کنار ما خواهد بود

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تأکید دارد که حضور سهراب مرادی در کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری به عنوان مربی باعث قوت قلب ما و بچه‌های ملی‌پوش است. نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درخصوص اینکه چطور شد سهراب مرادی را به عنوان دستیار و کمکش در کادرفنی گزینش کرده است، می‌گوید: «سهراب مرادی به لحاظ فنی و روحی و روانی می‌تواند به وزنه‌برداران کمک کند و از قهرمانی آسیایی ازبکستان در پشت صحنه مسابقات حضور دارد.»