لحظه‌شماری زنان برای دیدن بازی‌های تیم ملی والیبال در ارومیه

تماشای 3 بازی با یک بلیت!

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

با شمارش معکوس شروع جنگ ستارگان والیبال آسیا در ارومیه، زنان هم برای تماشای این بازی‌ها در سالن لحظه‌شماری می‌کنند. ارومیه که 4 سال پیش در لیگ ملت‌های 2019 میزبان بود حالا  جام ملت‌های والیبال مردان آسیا را برگزار می‌کند. از شنبه 28 مردادماه. ساعت 13:15 با دو بازی همزمان اندونزی و چین در سالن 3 هزار نفری شهید آهن‌دوست و ژاپن و تایلند در سالن 6 هزار نفری غدیر.
اما سه روز مانده به شروع رقابت‌ها، سامانه بلیت‌فروشی بازی‌ها از ساعت 8 صبح دیروز فعال شده است. البته دیروز تماشاگران مرد می‌توانستند بلیت بخرند. هر تماشاگر با پرداخت 120 هزار تومان می‌تواند با یک بلیت سه بازی را تماشا کند. ظاهراً تماشای بازی‌ها در سالن آهن‌دوست و غدیر تنها مختص تماشاگران مرد نیست و زنان هم به حساب آمده‌اند.
حالا که پای تماشاگران زن به استادیوم‌های فوتبال حتی در لیگ برتر باز شده و حتی سیرجانی‌ها، زودتر از همه یعنی هفته اول لیگ برتر به استادیوم رفتند و بازی گل‌گهر و فولاد را از نزدیک تماشا کردند، اراکی‌ها هم دیروز در استادیوم امام خمینی(ره) شهرشان، بازی تیم محبوبشان با استقلال خوزستان را دیدند. زنان تماشاگر ارومیه‌ای در مهد والیبال ایران هم از امروز با تأیید شورای تأمین استان آذربایجان غربی می‌توانند بلیت بازی‌ها را خریداری کنند.
میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال، حضور زنان در سالن برای تماشای رقابت‌های والیبال آسیا را قطعی می‌داند: «این روزها که حضور تماشاگران زن در لیگ فوتبال قطعی شده و برای تماشای مسابقات والیبال هم قطعی است، اما قبول کنید شهری میزبان رقابت‌های قهرمانی مردان آسیاست که والیبال در پوست و خون آنهاست و با زندگی‌شان عجین است. بنابراین برای اینکه زنان هم به راحتی در سالن بازی‌ها را تماشا کنند باید تدابیر بیشتری اتخاذ شود تا هیچ مسأله‌ای به وجود نیاید.»
دبیر فدراسیون والیبال، دلیل عدم تعیین تعداد تماشاگران زن حاضر در سالن را این‌طور توضیح می‌دهد: «همه سرمایه‌ای که هزینه شده، برای این است که تماشاگران در سالن راحت باشند و حتی گرمای تابستان هم در سالن آنها را اذیت نکند یا هیچ علاقه‌مند به والیبالی برای تردد به سالن یا ورود و خروج به سالن نارضایتی نداشته باشد. منطقی است که شورای تأمین با نظر اداره کل ورزش و جوانان استان درباره تعداد بلیتی که به تماشاگران زن فروخته می‌شود یا حتی میهمانان ویژه تصمیم بگیرد.»
تقوی نمی‌داند مجوز برای چه تعداد تماشاگر زن صادر می‌شود: «با حمایت استاندار آذربایجان غربی شرایط حضور زنان فراهم می‌شود، اما اینکه چه تعداد و چطور، چه تعداد میهمان خارجی؟ باید بررسی شود. اگر تأخیری به وجود آمده برای بررسی دقیق است. حالا هم سه روز به شروع رقابت‌ها مانده و معمولاً در بقیه کشورها هم 72 تا 24 ساعت قبل از شروع مسابقات بلیت‌فروشی انجام می‌شود.»
او از مردم ارومیه می‌خواهد تیم‌ملی را حمایت کنند: «ما از مردم می‌خواهیم برای موفقیت در قهرمانی آسیا از تیم حمایت کنند.»

 

برش

رضایی: هنوز تعداد تماشاگران تعیین نشده
پیمان رضایی رئیس هیأت والیبال استان آذربایجان غربی با تأیید بلیت‌فروشی به تماشاگران زن برای قهرمانی مردان آسیا می‌گوید: «سامانه از ساعت 8 صبح دیروز برای تماشاگران مرد باز شده است و برای زنان هم باید ظرفیت‌سازی کنیم. فکر می‌کنم امروز (25‌مرداد) سایت بلیت‌فروشی برای آنها هم باز شود.»
البته تا دیروز هنوز تعداد تماشاگران زن برای حضور در سالن مشخص نشده بود: «تعداد تماشاگران زن حاضر در سالن را شورای تأمین استان مشخص می‌کند و هنوز چیزی مشخص نشده است.»
رئیس هیأت والیبال استان آذربایجان غربی معتقد است مردم ارومیه علاقه شدیدی به تیم والیبال ژاپن دارند و بعید نیست از بازی‌های این تیم  استقبال کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی