بسکتبال ایران با دومی در گروه راهی مرحله حذفی شد

جدال با قزاقستان برای نیمه‌نهایی

پریسا غفاری / تیم ملی بسکتبال زنان ایران با باخت درجنگ صدرنشینی، به اندونزی، شانس صعود مستقیم به نیمه نهایی را از دست داد.
معصومه اسماعیل‌زاده، فائزه شهریاری، تینا عیسائیان، شیدا شجاعی، نگین رسولی ترکیب آغازکننده تیم ملی ایران در حساس‌ترین بازی گروهی برابر اندونزی بودند.دقایق اولیه بازی با خطاهای متوالی و 24 ثانیه‌های بازیکنان ایران همراه شد، طوری که النی کاپوچیانی دست به تعویض و تغییر تاکتیک دفاعی زد و مهلا عابدی با ریباندهای دفاعی خوبی که انجام داد اختلاف امتیاز را کم کرد و نگین رسولی‌پور هم با دفاع عالی حملات حریف را مهار کرد ولی اندونزی تیم برنده این تایم با نتیجه 19- 13 بود.
وقت دوم هم آیدا گل‌محمدی، فائزه شهریاری و دلارام وکیلی با پاسکاری‌های خوب، هم‌تیمی‌هایشان را صاحب توپ کردند و با استفاده از فرصت‌ها اختلاف را به دو امتیاز 22- 20 رسانند.نگین رسولی‌پور، شجاعی، گل‌محمدی، شهریاری و وکیلی با یک دفاع منسجم راه نفوذ بازیکنان اندونزی را بستند و با پنالتی‌های نگین رسولی‌پور 28- 27 و برتری به رختکن بروند.
نیمه دوم بازی هم هردو تیم بالا و پایین‌های زیادی در دفاع و حمله داشتند و حتی در مقطعی پرتاب‌های ایران تبدیل به گل نشد و در عوض یار امریکایی این تیم با خطاگرفتن از بازیکنان ایران توانست ابتکار عمل را در دست بگیرد و تا 4 دقیقه به پایان بازی 24 امتیاز بگیرد و تینا عیسائیان را هم پنج فوله کرد. در نهایت بازی برنده ایران در هر سه کوارتر اول بازی تغییر پیدا کرد و به باخت ۲۵ بر ۱۲ در کوارتر چهارم تبدیل شد. با این حساب تیم ملی بسکتبال زنان برای صعود به نیمه‌نهایی باید فردا به مصاف تیم سوم گروه ب یعنی قزاقستان می‌رود.
تیم‌ها امروز استراحت دارند و از فردا در مرحله دوم بازی‌ها با هم روبه‌رو می‌شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی