صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

‍ معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران خبر داد

بهبود وضعیت مبلمان شهری در جنوب پایتخت

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار


زیباسازی شهری و نگاهی که شهروندان به مبلمان شهر دارند، می‌تواند در طول روز تأثیرات روانی مثبت و منفی زیادی را با خود به همراه داشته باشد. از این‌رو در تمام کشورها به این مسأله مهم به صورت ویژه و تخصصی نگریسته می‌شود. شهر تهران به لحاظ بصری در برخی محلات بویژه محله‌های قدیمی و بخش‌های جنوبی دارای مهندسی و ساختار پیچیده‌ای است که بیش از سایر نقاط نیازمند نگاه تخصصی است. در این خصوص معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران از ساماندهی و زیباسازی 39 میدان با محوریت محلات جنوب پایتخت خبر داده و گفته است برنامه‌های شاخص سازمان زیباسازی شهر تهران تا پایان سال‌ جاری به صورت مداوم اجرا می‌شوند.
حسین نظری در ادامه صحبت‌های خود توضیح می‌دهد: با توجه به مأموریت‌های این سازمان، طرح بهسازی و تجهیز مبلمان شهری در محور انقلاب اسلامی در مناطق 6،2 و 7 و نیز نورپردازی ابنیه شاخص محور خیابان امام خمینی(ره) در منطقه 12 شامل 5 ساختمان دارای هویت تاریخی و انقلابی در دستور کار قرار گرفته است. برگزاری جشن نور در سطح شهر تهران شامل طراحی، ساخت و نصب المان‌های نوری برگزیده، ساماندهی و ارتقای کیفی میادین، محورها و فضاهای شهری همانند اجرای بهسازی خانه اتحادیه، پیاده‌راه‌سازی، اجرای ارتقای کیفی و بهسازی محور بهار (حد‌فاصل خیابان‌های انقلاب اسلامی و سمیه) و احداث سرویس بهداشتی به تعداد 100 چشمه در سطح شهر تهران، از جمله برنامه‌های شاخص سازمان زیباسازی شهر تهران در سال 1403 است.
او در ادامه با اشاره به ساماندهی و زیباسازی میادین سطح شهر تهران می‌افزاید: ساماندهی و زیباسازی 39 میدان با محوریت محلات جنوب شهر تهران در مناطق «18،17،16،15،14،13 و19» اجرایی خواهد شد و در این میادین اقداماتی نظیر ساماندهی مبلمان شهری، اصلاح هندسی، کفسازی، جداره‌سازی، نصب المان و... اجرا خواهد شد.
به گفته نظری، ساخت و نصب آثار حجمی با هویت ایرانی‌-اسلامی در سطح شهر تهران انجام می‌شود. ساخت و نصب تندیس برنزی آرش کمانگیر نیز از جمله آثار حجمی است که پس از اتمام ساخت در محل تعیین شده نصب خواهد شد.
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران ادامه می‌دهد: دیجیتال‌سازی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر تهران به تعداد 100 تابلو، ساخت و نصب نمایشگر سه بعدی در سطح شهر تهران به تعداد یک دستگاه، حذف زواید و پیرایش جداره‌های محور خیابان فردوسی در منطقه 12 و موارد دیگری از این دست تاکنون انجام شده و به صورت مستمر تداوم خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی