صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

اخبار

دوره‌های کوتاه پیش دبستانی برای کلاس‌اولی‌هایی که این دوره را نگذرانده‌اند
معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستان‌های تهران با بیان اینکه برای کودکان بازمانده از گذراندن دوره پیش دبستانی، دوره‌های کوتاه مدتی برای ورود به کلاس اول ابتدایی در نظر گرفته شده است گفت: این دوره‌ها اجباری نیست اما همچنان والدین با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش می‌توانند کودک خود را برای حضور در دوره یادشده جهت آمادگی برای ورود به کلاس اول ابتدایی، ثبت نام کنند.  
به گزارش ایسنا، محمدعلی زنجانی، با بیان اینکه در شهرستان‌های استان تهران سالانه برای ورود به پایه اول ۱۰۰ هزار دانش‌آموز داریم گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار دانش آموز ورودی به پایه اول داشتیم و امسال بدون در نظر گرفتن اتباع حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز داریم که بخش عمده‌ای از آن‌ها دوره‌های پیش از دبستان را در کودکستان‌ها می‌گذرانند.  
وی با بیان اینکه به تمام کودکانی که در دوره نبوده‌اند فراخوان داده شده است افزود: برای حدود ۶۰۰۰ کودک فراخوان داده شده تا در دوره‌های پیش از دبستان جهت آمادگی بیشتر حضور پیدا کنند و این دوره در قالب طرح دو زبانه برگزار می‌شود. 
وی با بیان اینکه هزینه دوره‌های کوتاه مدت پیش دبستانی بسیار پایین است افزود: امور اجرایی و نظارتی دوره‌های قبل از دبستان با سازمان تعلیم و تربیت است و این کلاسهای کوتاه مدت فقط برای نوآموزانی تشکیل می‌شود که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ موفق به حضور در کلاس‌های یک‌ساله پیش دبستانی نشده‌اند و از آموزش‌های این دوره باز مانده و مهرماه ۱۴۰۳در پایه اول دبستان مشغول به تحصیل خواهند شد.


رصد همه معابر پایتخت تا پایان سال
با دوربین‌های کنترل سرعت
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار تهران درباره نصب دوربین‌های جدید گفت: تا پایان سال کل دوربین‌های ۵۶۰ نقطه پایتخت را به روز خواهیم کرد.
به گزارش «ایران»، محسن هرمزی روز گذشته با بیان اینکه با نصب دوربین‌های جدید، ۱۰۰ درصد معابر تهران تحت رصد دوربین‌های کنترل سرعت خواهد شد، اضافه کرد: دوربین‌های کنترل سرعت را با یک قرارداد جدیدی که از محل درآمد جرایم ترافیکی شهرداری تهران می‌بندیم به روز خواهیم کرد. البته در این نقاط دوربین‌های جدید نصب می‌کنیم. این ۵۶۰ نقطه نیاز به ۲ هزار دوربین دارد که به صورت ساخت داخل تأمین خواهد شد.


برگزاری دوره‌های آموزشی کنترل خشم
در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
گروه اجتماعی / مدیر سامانه HSE سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کنترل خشم و همچنین ارتباط مؤثر با شهروندان برای کارگران شاغل در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران، گفت: به منظور تکریم ارباب رجوع و کنترل خشم از سال گذشته تصمیم گرفته شد تا دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را با موضوعات متنوع و تأثیرگذار در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران برگزار کنیم. به گزارش «ایران» علی اکبر رضایی تبار در خصوص برگزاری این دوره‌ها توضیح داد: تمامی دوره‌ها بر اساس یک نیاز سنجی اولیه تعریف و برای برگزاری آنها نیز جزوات آموزشی به عنوان محتواهای قابل دسترس برای کارگران و کارمندان بازارها و میادین تهیه می‌شود. بر همین اساس دوره‌های مشتری مداری، بهداشت محیط و کنترل خشم تاکنون برای میادین 22گانه و بازارهای تابعه آن در شهر تهران برگزار شده و همچنان نیز ادامه دارد.
مدیر سامانه HSE سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: در جزواتی که به این منظور آماده می‌کنیم، مطالبی کاربردی پیرامون موضوعات دوره‌ها جمع‌آوری و در دسترس کارکنان و کارگران قرار می‌گیرد.
رضایی تبار درباره اثربخشی این دوره‌ها بیان کرد: با توجه به تنوع تحصیلاتی کارگران و کارکنان میادین و بازارهای شهرداری تهران که از مقطع ابتدایی تا تحصیلات عالی دانشگاهی را شامل می‌شود، بر همین اساس طبق اظهارات مدیران میادین و رؤسای بازارها این دوره‌ها بازخوردهای خوبی در میان کارکنان داشته است.


از سوی سازمان جهانی بهداشت صورت گرفت 
خرید و تحویل ۲/۷۹ میلیون برچسب کنترل تغییرات دمایی برای ایران
سازمان جهانی بهداشت ۲/۷۹ میلیون برچسب کنترل تغییرات دمایی (VVM) را با استفاده از بودجه مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌‌سازی رازی خریداری و به جمهوری اسلامی ایران تحویل داد.
این محموله به منظور استفاده در برنامه کشوری واکسن خوراکی فلج اطفال ارسال شده و عملاً باعث تقویت تلاش‌های ایران در حوزه ایمن‌‌سازی خواهد شد؛ در واقع، برچسب کنترل تغییرات دمایی نقش بسیار مهمی در حفظ توان و اثربخشی واکسن خوراکی فلج اطفال ایفا می‌کند و با قرار دادن آن روی بسته‌‌های واکسن، امکان اطمینان از نگهداری واکسن‌‌ها در محدوده دمایی مناسب در طول زمان ذخیره‌‌سازی و حمل‌و‌نقل فراهم می‌شود.
دکتر علی اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: این موفقیت جمعی حاصل تلاش تمامی دست‌اندرکاران در سطوح مختلف است. مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌‌سازی رازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و... به صورت مستمر، نزدیک به دو سال مشغول به مذاکره برای پیشبرد فرآیندی پیچیده خرید بودند. وی افزود: انتقال این فناوری نه تنها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را ارائه می‌کند، بلکه تأکیدی بر تعهد بی‌دریغ سازمان جهانی بهداشت برای حمایت از برنامه ایمن‌سازی کشوری در جمهوری اسلامی ایران دارد./ وبدا

جستجو
آرشیو تاریخی