صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

ظفرقندی عنوان کرد

گام نخست وزارت بهداشت برای پرداخت معوقات پرستاران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت در رفع مشکلات حوزه پرستاری نگاه ویژه‌ای دارد، از تلاش‌های پیگیرانه برای پرداخت مطالبات پرستاران در اسرع وقت خبر داد.
دکتر محمدرضا ظفرقندی در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پرستاری افزود: بعد از ابلاغ بودجه پرداخت مطالبات پرستاران، معاون توسعه وزارت بهداشت به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده که این بودجه صرفاً برای پرداخت معوقات پرستاران است و نباید در محل دیگری هزینه شود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود دولت و عدم پرداختی بموقع مطالبات از سوی برخی سازمان‌های بیمه گر، خاطرنشان کرد: مراکز درمانی با تأخیر در پرداخت هزینه‌های دارو و تجهیزات پزشکی روبه‌رو هستند؛ این چرخه اقتصادی معیوب است اما با وجود این در نخستین روزهای کاری با پیگیری‌های جدی رئیس‌جمهور و همکاری سازمان برنامه و بودجه، قدم اول برای پرداخت معوقات پرستاران را برداشتیم.
وزیر بهداشت گفت: قدم بعدی، تأمین بودجه برای باقی مانده معوقات است که باید در سازمان برنامه و بودجه حل شود. دکتر پزشکیان، معاون اول و معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز پیگیر مطالبات پرستاران هستند و ۱۰۰ درصد از حقوق پرستاران حمایت می‌‌کنند؛ به همین دلیل به سازمان برنامه و بودجه دستور داده که باید هر چه سریع‌تر مشکلات پرستاران حل شود.
دکترظفرقندی با بیان اینکه بخش دیگری از مطالبات پرستاران مانند برداشتن مالیات در اختیار وزارت بهداشت یا حتی دولت نیست و نیازمند مصوبه مجلس است، یادآور شد: در زمینه حمایت از معیشت جامعه سلامت نیز در کنار پرستاران هستیم و آماده‌ایم با همکاری سازمان نظام پرستاری، این موارد را پیگیری کنیم.
وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر پرستاران از وضعیت خود رضایتمندی نداشته باشند، بیماران هم از خدمات مراکز درمانی رضایتمندی نخواهند داشت بنابراین باید تلاش کنیم که مهم‌ترین هدف خود که رضایتمندی مردم و نیروهای انسانی است، حاصل و ارتقا داده شود./ وبدا
جستجو
آرشیو تاریخی