کاهش رنج بیماران تنفسی با افتتاح بیمارستان سل در زابل

زاهدان‌- هجوم شن‌های روان و طوفان‌های ۱۲۰‌روزه‌ای که تنها خاک با خودش می‌آورد، سال‌هاست نفس مردم سیستان و بلوچستان را تنگ کرده است. بیماری سل این روزها در سینه مردم رخنه کرده و این استان را به پایتخت بیماری سل تبدیل کرده است. به همین دلیل راه‌اندازی بیمارستان تخصصی سل همواره از خواسته‌های مردم استان سیستان و بلوچستان بوده است؛ خواسته‌ای که حالا با راه‌اندازی بیمارستان تخصصی سل امام رضا(ع) در زابل محقق شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل از بهره‌برداری بخش بستری بیمارستان تخصصی سل امام رضا(ع) زابل خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده و افتتاح بخش تخصصی سل از این به بعد بیماران ریوی و مبتلا به سل استان می‌توانند از خدمات لازم در این بیمارستان بهره‌مند شوند.
مسعود صالحی با تأکید بر اینکه افتتاح این بخش از مطالبات اصلی مردم استان بوده است، افزود: در ادوار گذشته راه‌‌اندازی این بخش با مشکلاتی روبه‌رو بوده که با پیگیری‌های انجام شده مشکلات ساختمانی و تأسیساتی در مدت 3 ماه رفع شده و اکنون بیماران در این بخش بستری شده‌اند.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در مساحت 3 هزار و ۳۰۰ متر توسط بنیاد خیریه فردوس ساخته شده و دارای ۴۶ تخت است که از ۲۳ تخت آن استفاده می‌شود، افزود: تمام اتاق‌های این بیمارستان تک‌بیمار، کاملاً ایزوله و به شکل وی‌آی‌پی ساخته شده تا بیمار در شرایطی بسیار آرام، مراحل بهبود خود را سپری کند. 
جستجو
آرشیو تاریخی