ایران در «ایران»

پایان گرما و آغاز خنکی هوا در کشور
ایران زمین - سرانجام گرمای کم سابقه تابستان به پایان خود رسید و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از روز گذشته گرمای هوا در اکثر نقاط کشور با ورود سامانه کاهشی دما شکسته شد. فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «از امروز در شرق گیلان، بخش‌هایی از مازندران، گلستان، ارتفاعات استان تهران، البرز و سمنان در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.» همچنین امروز و فردا آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، تهران و غرب سمنان در ساعات عصرگاهی شاهد بارش پراکنده خواهند بود. گودرزی ادامه داد: «تا ۵ روز آینده برای نوار شرقی کشور، شمال غرب، غرب، مرکز و جنوب غرب خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.» آسمان تهران امروز پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری، در بعد‌از‌ظهر افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

50 درصد زایمان های  استان البرز مربوط به اتباع است
البرز- مدیرکل بیمه سلامت استان البرز اعلام کرد از تعداد زایمان‌های استان بالغ بر ۵۰ درصد مربوط به اتباع بیگانه بوده است. داوود زارع اظهار داشت: چیزی حدود ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده در استان البرز وجود دارد که ۳۹۰ هزار نفر دارای بیمه سلامت هستند. همچنین با توافقی که با کمیساریای عالی پناهندگان انجام شده است حدود ۴ هزار نفر اتباع تحت بیمه رایگان قرار گرفته‌اند. وی افزود: در استان البرز از ۵ هزار و ۶۰۰ مؤسسه پزشکی که وجود دارد حدود هزار و ۲۸۶ مؤسسه با بیمه سلامت البرز قرار داد دارند که این عدد بسیار اندک است. زارع با اشاره به اینکه از کل زایمان‌هایی که در استان البرز در سال گذشته انجام شده، بالغ بر ۷۳ درصد زایمان ها سزارین بوده است، بیان کرد: از این زایمان‌ها بالغ بر ۵۰ درصد مربوط به اتباع بیگانه بوده است. در سال گذشته حدود هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه‌های درمان بیمه شدگان سلامت البرز بوده است که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

بهسازی 3 هزار کلاس درس در کرمانشاه
کرمانشاه - استاندار کرمانشاه از بهسازی سه هزار کلاس و همچنین ایجاد ۱۵۵ کلاس جدید در استان کرمانشاه برای مهرماه امسال خبر داد. محمدطیب صحرایی افزود: آموزش و پرورش تا قبل از مهرماه برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه فراهم کردن کتاب‌های درسی مورد نیاز دانش آموزان و تأمین کادر آموزشی برای کلاس‌های درسی را انجام دهد.وی در ادامه گفت: سه هزار کلاس برای مهرماه بهسازی شده و ۱۵۵ کلاس جدید نیز ایجاد شده است که به عنوان یک خدمت جهادی در هفته دولت باید پیرامون آن اطلاع رسانی لازم انجام شود.

جستجو
آرشیو تاریخی