افتتاح بزرگترین طرح آبرسانی روستایی فارس با اعتبار 650 میلیارد ریالی

شیراز- طرح آبرسانی به روستاهای بخش قطرویه از سد چشمه عاشق به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی روستایی استان فارس با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه این شرکت به منظور رفع مشکل کم آبی در مجموعه روستایی بخش قطرویه شهرستان نی‌ریز، اقدامات متعددی انجام داده است، گفت: متأسفانه به دلیل تداوم خشکسالی‌ها، موفقیت خاصی در این خصوص حاصل نشد و مردم این منطقه کماکان با مشکل کم آبی مواجه بودند. با مطالعات کارشناسی دقیق، تنها راهکار ممکن برای برون‌رفت از این بحران، استفاده از ظرفیت آب ذخیره سد چشمه عاشق تشخیص داده شد که خوشبختانه با همکاری مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در قالب طرح‌های مسئولیت اجتماعی، خط انتقال این طرح از سد چشمه عاشق تا محل احداث پکیج تصفیه آب به طول ۵ کیلومتر توسط این مجتمع فولاد اجرا و امکان احداث تصفیه‌خانه آب فراهم شد.
وی با اشاره به این موضوع که از محل این تصفیه خانه تا روستاهای ریز آب هم خط انتقالی به طول ۱۶ هزار متر با مشارکت شرکت آبفا فارس و بسیج سازندگی استان اجرا شده است، ادامه داد: به منظور تأمین پایدار آب شرب و رفع مشکل کمبود آب در روستاهای بخش قطرویه طرح آبرسانی از سد چشمه عاشق شامل اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال، طراحی و اجرای پکیج تصفیه آب (فیلتر شنی)، از طرف شرکت آبفا فارس در دستور کار قرار گرفت و در هفته گرامیداشت دولت گشایش یافت.
مدیرعامل آبفای استان فارس ادامه داد: در این طرح آبرسانی که با هزینه افزون بر ۶۵۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است، پکیج تصفیه آب از نوع فیلتر شنی با دبی خروجی ۶۰ لیتر بر ثانیه طراحی و نصب شده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی