منچستریونایتد-لیورپول، رقبای ابدی

مبارزه هلندی در اولدترافورد

اولدترافورد میزبان بازی بزرگ این هفته لیگ برتر است بین رقبای همیشگی، منچستریونایتد و لیورپول. این دیدار مصاف رقبای سابق لیگ هلند، اریک تن هاخ و آرنه اسلوت هم هست، آخرین دیدار دو تیم در پیش فصل بود که لیورپول با سه گل پیروز شد. هشت روز بعد از برد ناپلئونی برابر فولام که یاشوا زیرکزی در آن ستاره شد، تیم تن هاخ در زمین برایتون شکست خورد که دومین باخت شیاطین سرخ در سه بازی این فصل بعد از واگذار کردن سوپرجام به منچسترسیتی بود. این یعنی بعد از آنکه تن هاخ از اخراج خلاص شد و فرصت دوباره‌ای پیدا کرد، پیشرفت محسوسی در تیم به وجود نیامده است. ماه سپتامبر هم برای یونایتد خوش‌یمن نبوده و از 35 بازیشان در این ماه از آغاز فصل 2013-2014 یعنی بعد از جدایی سرالکس فرگوسن 13بار باخته‌اند. یونایتد اگر برنده این بازی باشد برای نخستین بار بعد از یک سال سه برد خانگی پیاپی را ثبت می‌کند. آمار مستقیم تن هاخ و اسلوت برابر است، هر کدام در لیگ کشورشان دو برد مقابل دیگری به دست آورده‌اند اما سابقه به نفع مربی لیورپول نیست که می‌خواهد برای اولین بار برابر قهرمان 20 دوره لیگ انگلیس بازی کند. هیچ یک از 9 مربی آخر لیورپول نتوانسته‌اند در نخستین مسابقه رسمی با یونایتد به پیروزی برسند، باب پیسلی آخرین کسی است که در سال 1975 به این مهم دست یافت اما اسلوت یکی از چهار مربی لیگ برتر است که هر دو بازی اولش در فصل جدید را برده آن هم با چهار گل زده و بدون گل خورده. میهمان امشب در بازی اول خود با دو گل ایپسویچ تاون را بردند و هفته گذشته همین نتیجه را برابر برنتفورد تکرار کردند. شیاطین سرخ در فصل آخر یورگن کلوپ به لیورپول نباختند و بین دو تساوی لیگ برتر، در جام حذفی برابر این تیم 4 بر 3 به پیروزی رسیدند.

 

اخبار تیمی

مصدومیت به زخم شکست هفته قبل در برایتون نمک زد و میسون ماونت بدشانس بین دو نیمه به دلیل آسیب‌دیدگی ران مجبور به ترک زمین شد؛ حالا مشخص شده چند بازی دیگر هم نمی‌تواند تیم را همراهی کند. ماونت به بخش درمان باشگاه منتقل شده که در آن لنی یورو، راسموس هویلان، تایرل مالاسیا، لوک شاو و ویکتور لیندلوف هم حضور دارند و در نبود او زیرکزی که با قرار گرفتن در موقعیت آفساید باعث شد گل آلخاندرو گارناچو به برایتون مردود شود، می‌تواند از ابتدا به زمین برود. یونایتد همچنین در آخرین ساعات فرصت نقل و انتقالات تابستانی، مانوئل اوگارته، هافبک پاری سن ژرمن را جذب کرد اما چون قراردادش ثبت نشده نمی‌تواند در این بازی حاضر شود.
لیورپول هم توانسته در یکی از بهترین معاملات تابستانی، فدریکو کیه‌زا را از یوونتوس تنها با 10 میلیون پوند بخرد اما با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر بازی نکرده و در مشکل آمادگی بدنی سابقه‌دار است، اسلوت اعلام کرده نمی‌تواند نخستین بازی‌اش برای قرمزها را در زمین یونایتد انجام دهد. کورتیس جونز تمرین جمعه را از دست داد و شرایطش برای این بازی مبهم است اما کاپیتان تیم، ویرجیل فان دایک خود را برای دویستمین بازی لیگ برتر برای لیورپول آماده می‌کند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی