اخبار

ملی‌پوشان پاراکانو در پاریس
ملی‌پوشان قایقرانی پاراکانوی ایران همراه بخشی از کاروان اعزامی ایران راهی پاریس شدند. به همین خاطر تیم ملی پاراکانوی ایران با ترکیب شهلا بهروزی‌راد در کلاس KL3 بانوان و سعید حسین‌پور در کلاس KL1 مردان با همراهی احمدرضا طالبیان صبح دیروز همراه بخشی از کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک 2024 به پاریس رفتند. مسابقات قایقرانی پاراکانوی پارالمپیک 2024 پاریس 16 تا 18 شهریور در استادیوم دریایی واریاس سور مارنه برگزار می‌شود.


مهرزاد روی زمین می‌خوابد!
فرانسوی‌ها بعد از گافی که برای اهتزاز پرچم IOC و IPC دادند و تخت مناسبی برای لاشا تالاخادزه غول گرجستانی تأمین نکرده بودند، حالا در بازی‌های پارالمپیک برای مرتضی مهرزاد دومین مرد بلندقد دنیا هم تخت مناسبی تهیه نکرده‌اند، تا حدی که او روی زمین می‌خوابد. او که دو قهرمانی پارالمپیک را با تیم ملی والیبال نشسته در کلکسیون افتخاراتش دارد اما هیچ‌کدام از این دلایل باعث نشد یک تختخواب مناسب در دهکده بازی‌ها داشته باشد. با این حال ستاره تیم والیبال نشسته ایران با قد ۲.۴۶ متری از این موضوع ناراحت نیست. هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران به سایت المپیک گفت: «در توکیو آنها یک تخت مخصوص درست کردند اما متأسفانه اینجا در پاریس این اتفاق رخ نداد و او روی زمین دراز می‌کشد. او تخت مخصوصی ندارد، اما هدف مهمی در ذهنش دارد. برای او مهم نیست که روی زمین دراز بکشد یا به اندازه کافی غذا نخورد. به هر حال او فکر قهرمان شدن را در سر دارد.»


قرعه جدید والیبال باشگاه‌های آسیا
کنفدراسیون والیبال آسیا با انصراف دو تیم دیگر با قرعه‌کشی جدید، رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا را در دو گروه چهار تیمی برگزار می‌کند. قرار بود بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 18 تا 25 شهریور با حضور 11 تیم به میزبانی یزد برگزار شود که نماینده‌های مغولستان و ژاپن انصراف دادند، اما به تازگی با انصراف نماینده‌های چین و چین‌تایپه، رقابت‌ها 8 تیمی برگزار می‌شود. کنفدراسیون آسیا با این شرایط دوباره قرعه‌کشی کرد و 8 تیم دور مقدماتی در دو گروه چهارتیمی با هم رقابت می‌کنند. درگروه A شهداب یزد (ایران)، اسپورتینگ کلاب (کویت)، جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) و پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) رقابت می‌کنند. گاز الجنوب (عراق)، الریان اسپورت کلاب (قطر)، کم ایر (افغانستان) و فولاد سیرجان ایرانیان (ایران) هم در گروه B به مصاف هم می‌روند. بدین ترتیب دور مقدماتی 18 تا 20 شهریور برگزار می‌شود.


اولین مدال جهانی زنان  در اسکواش
فرشته اقتداری، ملی‌پوش کشورمان در مسابقات بین‌المللی رنکینگ جهانی سازمان حرفه‌ای اسکواش‌بازان زنان جهان اولین مدال برنز را برای ایران گرفت. او که با حمایت فدراسیون اسکواش در شهر کلکته هند به میدان رفت، در پای فینال با نتیجه 3 بر صفر از حریف هندی خود شکست خورد و برای نخستین‌بار در تاریخ اسکواش زنان ایران توانست در مسابقات رنکینگ جهانی پی‌اس‌ای به مدال برنز دست پیدا کند.

جستجو
آرشیو تاریخی