مشکلات جالوروسی برای بازی در آلیانتس

تورین برای رم خوش یمن نیست

یوونتوس بعد از شروع درخشان فصل 2024-2025 امشب در آلیانتس میزبان رم و به دنبال حفظ رکورد صددرصدی خود است. بیانکونری با شش گل، شش امتیاز و دو کلین‌شیت خیلی زود صدر جدول را برای خود کرده. تیم تیاگو موتا بعد از پیروزی 3 بر صفر برابر کومو در بازی اول، هلاس ورونا را در بازی دوم با همین نتیجه شکست داد در دیداری که دوشان ولاهوویچ، بهترین گلزن فصل قبل تیم، دو گل در بنتگودی زد. یووه نه تنها در حمله درخشان است بلکه مثل بولونیای فصل قبل موتا در دفاع هم محکم و نفوذناپذیر است و در میان پنج لیگ ممتاز اروپا کمترین شوت در چهارچوب دروازه‌اش ثبت شده است. دوره دوم ماسیمیلیانو آلگری ناموفق بود و موتا آمده تا پرافتخارترین تیم ایتالیا را به قله سری A برگرداند. آنها تابستان شلوغی را هم پشت سر گذاشتند و بعد از بازی‌های ملی باید در لیگ قهرمانان با شکل جدیدش حاضر شوند؛ در ماه‌های پیش‌رو باید با امثال منچسترسیتی، بنفیکا و استون‌ویلا بازی کنند.
یوونتوس می‌تواند برای نخستین بار بعد از پنج سال سه بازی اولش در لیگ را ببرد و چه فرصتی بهتر از بازی با تیم پایتخت که آمار خوبی در تورین ندارد. رم از 13 بازی آخرش در زمین یووه 11 تا را باخته، در 21 مسابقه آخرش به میزبانی بیانکونری گل خورده و در واقع آخرین کلین‌شیت جالوروسی در تورین به سال 2001 برمی‌گردد که با گل مهاجم افسانه‌ای خود، گابریل باتیستوتا برنده شدند.
دو تیم در آخرین بازی خود در ورزشگاه المپیکو در اردیبهشت به تساوی یک بر یک رسیدند و رم در نهایت برای سومین فصل متوالی در رده ششم لیگ قرار گرفت. دانیله دروسی با وجود آنکه اواخر فصل گذشته افت کرد اما برای کار رؤیایی‌اش قرارداد قطعی بست و حالا این فصل را خوب شروع نکرده است. رم از 9 بازی آخرش در رقابت‌های مختلف تنها یکی را برده، آنها دیدار اول این فصل را برابر کالیاری مساوی شدند و هفته گذشته شکست شوکه‌کننده خانگی را برابر امپولی متحمل شدند. گل الدور شوموردوف تنها از تلخی شکست برابر تیم توسکانی کاست و شبی که با جشن پاسخ منفی پائولو دیبالا به سعودی‌ها شروع شده بود، پایان تلخی داشت. 

 

اخبار تیمی

تیاگو موتا می‌تواند برای این بازی از خریدهای جدید، تیون کوپماینرز، سرجیو کونسیسائو و نیکو گونزالس استفاده کند اما تیموتی وه‌آ و خفرن تورام مصدومند. فدریکو کیزا هم که به لیورپول رفته است. 
با وجود آنکه در پست‌های مختلف یووه در این فصل رقابت شدید است اما نمی‌شود به جای ولاهوویچ در نوک حمله دست زد. این مهاجم صرب با 12 گل بهترین گلزن سری A در سال 2024 بوده و از خیلی‌ها از جمله هم‌تیمی جدیدش، کوپماینرز 
جلو است.
دیبالا هم مثل هافبک هلندی 9 گل لیگ در سال 2024 زده و حالا که حداقل چند ماه دیگر در رم می‌ماند، برای بازی با تیم سابقش انگیزه زیادی دارد اما شاید فرصت بازی با تیم سابق به ماتیاس سوله نرسد. مدافع راست عربستانی سعود عبدالحمید هم برای بازی در دفاع با زکی چلیک رقابت دارد. تنها غایب رم برای این بازی، هافبک فرانسوی انزو لفی است.

جستجو
آرشیو تاریخی