اخبار

 توافق میکروالکترونیکی ایران
 با چین و روسیه
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: به دنبال مذاکره با یک مجموعه از کشور چین و چند مرکز تحقیقاتی روسیه در نشست بریکس، امیدواریم پروژه‌های مشترکی با محور برنامه توسعه حسگرها با این کشورها تعریف شود.
عماد احمدوند مهم‌ترین کارکرد این نشست را تبادل اطلاعات میان نهادهای متولی توسعه فناوری نانو در کشورهای عضو و برقراری ارتباط میان مجموعه‌ها برای هم‌افزایی عنوان کرد. ششمین نشست بریکس (BRICS) در کارگروه فناوری‌ نانو و مواد پیشرفته در روسیه با حضور 8کشور برزیل، هند، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، ایران، مصر و امارات متحده عربی برگزار شد.

کنگره موبایل ایران برگزار می‌شود
دومین کنگره موبایل ایران با ۴۰ پنل چالشی و سخنرانی‌های تخصصی از ۲۶ تا ۳۰ شهریو از ساعت ۱۲ تا ۲۱ در مرکز دائمی نمایشگاهی ایرانمال برگزار می‌شود.
در این رویداد ۲۲ پنل تخصصی و ۱۴سخنرانی برنامه‌ریزی شده و موضوعات اقتصاد دیجیتال، تولید، واردات و خدمات پس از فروش موبایل، تجارت الکترونیک، لجستیک، آموزش، فینتک، لندتک، رمزارز و بلاکچین، هوش مصنوعی، پلتفرم‌ها، گیم، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی و تبلیغات، بانوان کارآفرین، گردشگری، سلامت و نوآوری ارائه می‌شود.

مهاجرت معکوس روستاییان
 با تلاش دانش‌بنیان‌ها
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید بذر اصلاح شده گیاه دارویی پنیرک علاوه بر معکوس کردن روند مهاجرت از شهر به روستا توانست این بذر را به اروپا نیز صادر کند.
به گزارش ایسنا، جواد شباهنگ رئیس هیأت مدیره این شرکت گفت: با توجه به اینکه ما در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنیم و بذر پنیرک در زمین‌های روستایی حتی با آب کم نیز کشت می‌شود، می‌تواند برای روستاییان درآمدزایی داشته باشد. توزیع این بذر اصلاح شده در منطقه کمتربرخوردار صالح آباد خراسان رضوی که به علت کم‌آبی رها شده بودند و همچنین ارائه سیستم زراعی جدید، سبب مهاجرت معکوس از شهر به روستا شد.

جستجو
آرشیو تاریخی