آن سوی خبر

تحول در درمان با هوش مصنوعی
محققان ایرانی دانشگاه واترلو کانادا یک مدل هوش مصنوعی برای پیش‌بینی قابلیت زنده ماندن سلول در چاپ زیستی سه بعدی ابداع کرده‌اند.
به گزارش مهر، این روش ابداعی به کشف درمان‌های جدید بیماری‌ها کمک می‌کند. حفظ قابلیت زنده ماندن سلول در فرآیند چاپ زیستی برای موفقیت این فناوری اهمیت زیادی دارد، زیرا به طور مستقیم روی دقت مدل‌های چاپ شده، صحت نتایج آزمایش و کشف روش‌های درمانی جدید تأثیر می‌گذارد، مدلی که محققان ایرانی توسعه دادند نسبت به سایر مدل‌ها عملکرد بهتری دارد.

عقب نشینی متا
 از حذف شعار  ضد فلسطینی
هیأت نظارت «متا» از شرکت مادر فیس بوک خواست جمله‌ای که از نظر برخی همبستگی با مردم فلسطین و از نظر برخی دیگر، حمایت از خشونت علیه یهودی‌هاست را اتوماتیک‌وار حذف نکند.
این هیأت مستقل اعلام کرد، عبارت «از نهر تا بحر»، معانی مختلفی دارد و استفاده از آن به خودی خود نمی‌تواند مضر، خشونت‌آمیز یا تبعیض‌آمیز تلقی شود. این عبارت به رود اردن و دریای مدیترانه اشاره دارد که بین آنها اراضی اشغالی تحت کنترل رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های فلسطین قرار دارد. متا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ما از بررسی دستورالعمل‌های خود در این زمینه توسط هیأت نظارت متا استقبال می‌کنیم. در حالی که همه سیاست‌های ما با در نظر گرفتن ایمنی تدوین شده‌اند، اما این شرکت دائم از کارشناسان خارج از متا از جمله هیأت نظارت، نظر می‌خواهد.

جستجو
آرشیو تاریخی