صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

خبر

ظفرقندی:
با بحران جمعیتی روبه‌رو هستیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت چهاردهم بر موضوع جوانی جمعیت تأکید دارد، گفت: اکنون با بحران جمعیتی روبه‌رو هستیم و اگر به آن توجه نکنیم، ایران به پیرترین کشور دنیا تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا ظفرقندی در «نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت» افزود: ۷۳ ماده قانونی در ارتباط با موضوع جوانی جمعیت تدوین شده که بخش عمده‌ای از اجرای آن برعهده وزارت بهداشت است.
وی با بیان اینکه موضوع جمعیت با مسائل متعددی گره‌ خورده است، تصریح کرد: موضوع سلامت مادران با مسائل متعددی مانند اقتصادی، سالمندی، اجتماعی و فرهنگی گره‌ خورده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اکنون با بحران جمعیتی روبه‌رو هستیم و اگر مشکلات جمعیتی را در کانون توجه قرار ندهیم، ایران به پیرترین کشور دنیا طی سال‌های آینده تبدیل می‌شود. وی در مورد سقط جنین نیز گفت: این موضوع از نظر فقهی، اجتماعی و بهداشتی دارای اهمیت است و باید با اقدامات مساعد در راستای کاهش سقط جنین تلاش کنیم.

ابطال دائم پروانه فعالیت پزشکان درگیر سقط عمدی
رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابطال پروانه فعالیت پزشکان درگیر سقط عمدی خبر داد.
صابر جباری در همایش جوانی جمعیت گفت: میزان سزارین در کشور از سال ۱۳۷۹ که ۳۵ درصد بود، به ۵۶ درصد رسیده است به طوری که سزارین را می‌توان یکی از تهدیدهای سلامت مادر و نوزاد دانست. وی گفت: وزارت بهداشت به موضوع زایمان طبیعی توجه کرده و تصمیم بر این است که زنان را از سزارین به سمت زایمان طبیعی سوق‌ دهیم. با توجه به سیاست‌های تنظیم خانواده طی ۳ دهه گذشته، نسبت به ترویج و اطلاع‌رسانی زایمان طبیعی به خوبی عمل نکرده‌ایم.
وی افزود: موضوع سقط عمدی جنین یکی دیگر از چالش‌های جوانی جمعیت است که باید مورد توجه قرار گیرد، بر همین اساس در قانون جوانی جمعیت، مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها ابطال دائم پروانه فعالیت پزشکانی است که درگیر سقط عمدی هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی