صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

اخبار

عبور کمربند سبز پیرامون شهر تهران از مرز ۵۰ هزار هکتار در سال جاری
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: مساحت جنگل‌کاری و کمربند سبز پیرامون شهر تهران در سال ۱۴۰۳ از مرز ۵۰ هزار هکتار عبور می‌کند. به گزارش «ایران»  حسین نظری درباره کمربند سبز تهران و مساحت جنگل‌کاری ها بیان کرد: در سال جاری ۳۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری با استفاده از گونه‌های مثمر و غیرمثمر و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی هوشمند آبیاری زیرسطحی احداث شده و به بهره‌برداری خواهد رسید . به منظور افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار و حفظ باغات ارزشمند اکولوژیک و با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۳، ۲۷ قطعه از باغات و اراضی مشجر شهر تهران که برنامه تملک آن‌ها متعاقب ارزیابی و توافق با مالکین در دست اقدام است تملک شده و به بوستان عمومی جهت استفاده شهروندان تبدیل خواهد شد.

 

بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۱۰ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال سهم‌الشرکه و سود به حساب اعضای بازنشسته صندوق از ابتدای امسال تا پایان مرداد‌ماه خبر داد.
به گزارش «ایران»، محسن احمدی در این‌باره گفت: بیش از ۲ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال از این مبلغ به عنوان سهم‌الشرکه به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق از فروردین تا پایان مرداد‌ماه ۱۴۰۳ واریز شده است.
وی افزود: صندوق طبق تعهدات و برنامه‌ای که به فرهنگیان وعده داده بود، سهم‌الشرکه بازنشستگان را در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی واریز می‌کند و ۱۲ هزار و ۵۲۳ نفر از فرهنگیان که تا مردادماه سال ‌جاری بازنشسته شده‌اند، مشمول این پرداختی بوده‌اند. بازنشستگان سود سال مالی ۱۴۰۳ را نیز دریافت خواهند کرد.
احمدی همچنین اظهار داشت: فرهنگیان بازنشسته علاوه بر دریافت سهم‌الشرکه، مشمول دریافت سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ خواهند بود که این مبالغ نیز طبق روال و پس از برگزاری مجمع عمومی صندوق به حساب آنها واریز خواهد شد. احمدی تصریح کرد: در تیرماه امسال همچنین بیش از ۷ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال از سود مصوب، متعلق به اعضای بازنشسته سال قبل به صورت نقدی به حساب بیش از ۱۲۵ هزار نفر از این عزیزان واریز شد.

 

جایگزین مفید برای چیپس و پفک تولید شد
رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو، از تولید جایگزین مفید برای تنقلات آسیب‌رسان به سلامت خبر داد.
به گزارش مهر، حسین رستگار گفت: مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو، در راستای وظایف ذاتی خود به تولید غنی‌سازی یک محصول جدید که در مقابل محصولات آسیب رسان به سلامت است، اقدام کرده است. این محصول که بر پایه حبوبات تولید و با ویتامین، مینرال‌ها و برخی مواد مفید دیگر غنی‌سازی شده؛ قرار است جایگزین تنقلات پرطرفدار آسیب رسان به سلامتی مثل چیپس، پفک و دیگر فرآورده‌های مشابه شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی