نجات پیرمرد 81 ساله از قصاص

مرضیه همایونی/ مرد سالخورده که در اقدامی هولناک پسر خوانده و عروسش را به قتل رسانده و تکه تکه کرده بود با بخشش اولیای دم و پس از 6 سال حبس آزاد شد.
به گزارش ایران، 11 مرداد سال 96 بود که به پلیس خبر رسید سرهای بریده یک زن و مرد جوان در حاشیه خیابان شیخ بهایی تهران پیدا شده است. با اعلام موضوع به بازپرس جنایی تحقیقات آغاز شد.
در نخستین گام و در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه، تصاویری مبهم از مردی سالخورده به دست آمد که از خودروی لندرور دو کابین خارج شده و پس از انداختن دو کیسه در فضای سبز کنار خیابان دوباره سوار خودرو شد و محل را ترک کرد. بدین ترتیب با شناسایی خودروی مورد نظر کارآگاهان درنهایت موفق به شناسایی عامل جنایت و دستگیری او شدند.
مرد سالخورده در بازجویی‌ها با اعتراف به دو جنایت گفت: من تحصیلکرده اروپا و مقیم کشور انگلیس هستم اما خانه‌ای هم در تهران دارم. سال‌ها قبل پسر باجناقم را به فرزندخواندگی پذیرفتم و او را به بهترین شکل ممکن بزرگ کردم. اما از وقتی شهرام ازدواج کرد رفتارش عوض شد و در سال‌های اخیر او و همسرش مدام مرا اذیت می‌کردند. این پسر را مثل فرزند خودم بزرگ کردم اما جواب محبت‌هایم را با بدی داد. او ادامه داد: همسرش اعتیاد داشت و شهرام را هم معتاد کرده بود. بعد از اعتیاد دیگر سر کار نمی‌رفت و مدام به من و همسرم توهین می‌کرد و حتی ما را کتک می‌زد. دیگر از دستشان خسته شده بودم. روز حادثه همسرم را به خانه یکی از اقوامش در حوالی تهران فرستادم. بعد هم شهرام و همسرش را با شلیک گلوله به قتل رساندم و اجساد را به داخل حمام برده و مثله کردم. هر شب مقداری از اجساد را بیرون برده و در محله‌های مختلف رها می‌کردم.
با اعتراف مرد 75 ساله وی محاکمه و به 2 بار قصاص محکوم شد اما وقتی پرونده برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران رفت با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران، اولیای دم هر دو مقتول از قصاص گذشت کردند. با توجه به اینکه مرد 81 ساله حدود 6 سال در زندان بوده و کهولت سن داشت، با رضایت خانواده مقتولان  از زندان آزاد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی