حوادث جهان

حمله مرگبار به مهدکودک چینی
حمله مرد جوان به یک مهد کودک در استان «گوانگدونگ» واقع در جنوب شرقی چین، دست‌کم شش کشته و یک زخمی برجا گذاشت.به گزارش بی‌بی سی، به گفته پلیس محلی، صبح دوشنبه یک مرد ۲۵ ساله با نام خانوادگی «وو» در ارتباط با این حادثه دستگیر شده است.خبرگزاری فرانسه هم به نقل از سخنگوی دولت محلی گزارش داد که قربانیان یک معلم، دو نفر از والدین و سه دانش‌آموز هستند. پلیس چین این حادثه را «حمله عمدی» خوانده است.
 

15 کشته در سیل هند
بارندگی شدید در شمال هند در سه روز منجر به وقوع سیل و همچنین جان باختن دست‌کم ۱۵ نفر شده است.به گزارش بی‌بی سی، در ایالت «هیماچال پرادش» رانش زمین و سیل ناگهانی به خانه‌ها آسیب رسانده و زندگی مردم را مختل کرده است.همچنین بارندگی شدید در دهلی هم مدارس را به تعطیلی کشانده است. عوامل زیادی در وقوع سیل نقش دارند اما کارشناسان می‌گویند تغییرات آب و هوایی ناشی از گرم شدن کره زمین احتمال بارش‌های شدید و پرحجم را بیشتر می‌کند.
 

جست و جو برای یافتن
 200 مهاجر ناپدید شده
امدادگران اسپانیایی می‌گویند که در آب‌های نزدیک به جزایر قناری در جست‌و‌جوی قایقی هستند که حامل بیش از ۲۰۰ مهاجر بود و هفته پیش ناپدید شده است.به گزارش بی‌بی سی، این گروه موسوم به «واکینگ بردرز» می‌گوید: این قایق ماهیگیری از «کافونتین»، شهری در ساحل جنوبی سنگال حرکت کرده بود.‌
خبرگزاری «افه» اسپانیا گزارش داده است که کودکان زیادی در میان مسافران این قایق بوده‌اند. همچنین امدادگران دریایی اسپانیا به خبرگزاری افه گفته‌اند که یک هواپیما در عملیات جست‌و‌جو مشارکت دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی