میان‌بُر شیائومی برای تحویل فوری خودرو

شیائومی زمان انتظار برایSU۷ را به حداقل رساند

اقتصاد

133399
شیائومی زمان انتظار برایSU۷ را به حداقل رساند

شیائومی با معرفی برنامه تازه‌ای تحت عنوان طرح خرید خودروهای موجود در انبار، روند تحویل برخی مدل‌های خود را متحول کرده است.

یاسمن صادق‌شیرازی_ گروه خودرو: این برنامه قرار است زمان انتظار خریداران را کوتاه کند و خودروهایی که آماده تحویل هستند. از صفر کیلومتر گرفته تا نمایشگاهی و نزدیک‌به‌نو به‌سرعت در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

اولویت بندی تحویل خودروها
به گزارش سایت carnewschina، در این طرح، بخشی از خودروهای صفر کیلومتر مربوط به سفارش‌هایی است که به دلایل غیرمنتظره از سوی مشتریان نهایی نشده‌اند. گروه دوم، خودروهای نمایشگاهی هستند؛ مدل‌هایی که در سالن‌های رسمی شیائومی در معرض نمایش قرار داشته‌اند، اما برای تست‌درایو استفاده نشده‌اند. این خودروها پیش از عرضه، از نظر وضعیت بدنه و فضای داخلی کاملاً بازنگری و آماده‌سازی می‌شوند و جزئیات وضعیت هر خودرو در سند رسمی تحویل ثبت خواهد شد. دسته سوم نیز خودروهای نزدیک‌به‌نو هستند؛ خودروهایی که ممکن است هنگام حمل‌ونقل دچار آسیب‌های جزئی شده اما با تعمیر رسمی کارخانه و انجام دوباره بازرسی‌های پیش‌فروش، حالا در شرایط کامل فنی عرضه می‌شوند.

برنامه‌ای تازه برای تحویل فوری خودرو
خریدارانی که از این طرح استفاده می‌کنند، از تحویل فوری، گارانتی کامل کارخانه و خدمات پس از فروش رسمی برخوردار خواهند شد و برخی مدل‌ها نیز با تخفیف ویژه ارائه می‌شوند. شیائومی همچنین اعلام کرده اگر سفارش تا پایان ۲۶ دسامبر ۲۰۲۵ نهایی شود، تحویل خودرو تا پایان همان سال انجام خواهد شد. در صورتی که به دلیل تأخیر از جانب شرکت، تحویل به سال ۲۰۲۶ کشیده شود، مشتریان یارانه مالیات سال‌گذری دریافت خواهند کرد.
مرحله اول این برنامه از اول دسامبر به صورت محدود برای کسانی آغاز شده که پیش‌تر مدل‌هایی مانند شیائومی SU7، SU7 Ultra یا YU7 را سفارش داده و هنوز تحویل نگرفته‌اند. این گروه می‌توانند سفارش خود را به یکی از خودروهای آماده تحویل تبدیل کنند. از سوم دسامبر نیز این طرح برای عموم خریداران در دسترس خواهد بود.
در مورد خودروهای نمایشگاهی، شیائومی شرط ویژه‌ای را در نظر گرفته است: مشتری باید ظرف ۷۲ ساعت پس از ثبت سفارش، حضوری به مرکز تحویل مراجعه کرده و خودرو را بررسی کند. تنها پس از تأیید وضعیت خودرو، سفارش نهایی و قفل می‌شود. در غیر این صورت، سفارش به‌طور خودکار لغو شده و امکان خرید همان خودرو از بین می‌رود. با اجرای این برنامه، شیائومی تلاش می‌کند فشار صف‌های طولانی تحویل را کاهش دهد و مدل‌های پرفروش خود، بویژه سری SU7 را سریع‌تر به دست مشتریان برساند. اقدامی که می‌تواند رقابت خودروساز چینی را در بازارهای جهانی نیز سرعت ببخشد.

سابقه ورود شیائومی به بازار خودروی ایران
برند شیائومی هرچند در ایران سال‌ها با گوشی‌های هوشمند، گجت‌ها و لوازم هوشمند خانگی شناخته می‌شد، اما فعالیت رسمی آن در حوزه خودرو در سال ۱۴۰۳ وارد مسیر تازه‌ای شد. زمانی که اولین نمونه‌های وارداتی شیائومی SU7 توسط چند واردکننده خصوصی وارد کشور شد و توجه بازار را به خود 
جلب کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد