ناتو، روسیه را محکوم کرد

بین‌الملل

64119
ناتو، روسیه را محکوم کرد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ما رفتار روسیه را محکوم می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم که همچون ناتو، به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، ناتو در بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد: متحدان ناتو عمیقا نگرانی فعالیت‌های مضر اخیر در قلمرو اعضای خود است؛ از جمله فعالیت‌هایی که منجر به انجام تحقیقات و پیگرد چندین فرد در ارتباط با اقدامات دولتی خصمانه علیه جمهوری چک، استونی، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و انگلیس شده است.

این بیانیه افزود: این حوادث بخشی از کارزار فزاینده روسیه در منطقه یورو-آتلانتیک از جمله در قلمرو ناتو است که توسط نیابتی‌ها انجام می‌شود.

ناتو اعلام کرد: این اقدامات شامل کارشکنی، اقدامات خشونت‌آمیز، مداخله سایبری و الکترونیک، کارزارهای انتشار اطلاعات غلط و سایر اقدامات ترکیبی است. متحدان ناتو درباره اقدامات ترکیبی روسیه که امنیت این پیمان را تهدید می‌کند، عمیقا ابراز نگرانی می‌کنند.

ناتو گفت: ما بطور فردی و جمعی برای مقابله با این اقدامات عمل خواهیم کرد و به همکاری نزدیک در این زمینه ادامه می‌دهیم. ما به اعمال و تقویت ابزارهای خود برای مقابله و رقابت با اقدامات ترکیبی روسیه ادامه خواهیم داد و به ائتلاف خود و متحدانمان اطمینان می‌دهیم که برای بازدارندگی و دفاع در مقابل اقدامات یا حملات ترکیبی آمادگی داریم.

در بخش پایانی بیانیه ناتو آمده است: ما رفتار روسیه را محکوم می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم که همچون ناتو به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند. اقدامات روسیه نمی‌تواند مانع از ادامه حمایت ناتو از اوکراین شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل