کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

حمله به رفح حربه اسرائیل برای امتیازگیری از غرب است

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

بین‌الملل

64626
حمله به رفح حربه اسرائیل برای امتیازگیری از غرب است

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با بیان اقدامات نظامی در رفح که قطعا یک جنایت بشری را به وجود خواهد آورد امتیازاتی را از غربی‌ها دریافت کند و منطقه رفح و عملیات نظامی زمینی آنجا تنها دستاویزی است که رژیم صیهونیستی در اختیار دارد.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل ایران آنلاین با بیان اینکه در طول جنگ اسرائیل علیه غزه، مقاومت فلسطین دست برتر را در حوزه میدانی داشته است گفت: غرب در طول ۴ ماه گذشته چندین طرح را برای برون رفت اسرائیل از شرایط به وجود آمده در غزه مطرح کرده است و ایالات متحده بارها حل این مسئله را بر عهده کشورهای عربی و برخی کشورهای اروپایی گذاشته است، در این مدت باره طرح‌های آتش‌بس موقت و آزادی گروگان‌های در دست حماس مطرح شده که بیش از آنچه که واقعیت داشته باشد این طرح‌ها را بزرگ‌نمایی و برجسته می‌کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل به دنبال این است اختلافی را در بین مردم که مهم‌ترین پشتوانه مقاومت فلسطین هستند و نیروهای مقاومت فلسطین ایجاد کنند در واقع می‌خواهند به گونه‌ای قلمداد کنند که برای برقراری آتش‌بس آمادگی دارند اما در مقابل همه این موارد مقاومت فلسطین هم هیچ‌گاه از موضوعی به اسم مذاکره سرباز نزده و ابایی از مذاکره برای آتش‌بس در سطوح مختلف نداشته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حضور مقاومت فلسطین با پرچم‌داری حماس در گفتگو‌های آتش‌بس در قاهره تصریح کرد: مقاومت فلسطین در همه موارد نمایندگان خودش را برای انجام مذاکرات مختلف گسیل کرده و در مورد اخیر هم نکات و شروط خودشان را مطرح کردندکه مهمترین آن صلح عادلانه برای مردم فلسطین به ویژه مردم غزه است.

صدرالحسینی با بیان اینکه تا زمانی که صلح عادلانه و شرافتمندانه و بر اساس واقعیت‌های میدانی به وجود نیاید هیچ‌گونه امیدواری کاذبی را نباید برای پایان جنگ غزه متصور بود خاطرنشان کرد: ممکن است هر اقدامی که در این راستا صورت بگیرد بازی در زمینی باشد که آمریکایی‌ها یا رژیم صهیونیستی آن را چیده باشند آنها همواره به دنبال این هستند تا امنیت اسرائیل حفظ شود و نباید روی وعده‌هایی که از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود و قابل قبول هم نیست حساب کرد و اسرای اسرائیلی را آزاد کرد.

وی افزود: بعد از آزادی اسرا قطعا اسرائیل به جنایات خود ادامه خواهد داد و تلاشی برای پایان دادن به این نسل‌کشی نخواهد کرد، مقاومت فلسطین در این رابطه دقت و ملاحظه کامل را دارد و با چشم‌باز در این مذاکرات شرکت کرده و در حال حاضر هم برای تصمیم‌گیری نهایی و مشاوره‌های ضروری نمایندگان شرکت‌کننده از جانب فلسطین در قطر به سر می‌برند تا نظر نهایی توسط مقاومت فلسطین بیان شود.

این کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه موضوع حمله به رفح در طول ماه‌های اخیر از دستور کار رژیم صهیونیستی خارج نشده است خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با بیان اقدامات نظامی در رفح که قطعا یک جنایت بشری را به وجود خواهد آورد امتیازاتی را از غربی‌ها دریافت کند، اما این نکته نیز حائز اهمیت است که در طول ماه‌های اخیر مقاومت فلسطین آمادگی خود را از جنبه‌های گوناگون برای وارد کردن ضربات سخت به ارتش اسرائیل در حمله به رفح نشان داده و همه سناریوهای احتمالی را لحاظ کرده است.

صدرالحسینی اظهارکرد: صحبت‌های مقامات اسرائیلی در مورد عملیات رفح بیشتر یک لاف و رجزخوانی است که رسانه‌های غربی هم آن را بزرگ جلوه می‌دهند. اما ترس از عملیات رفح در جان رژیم وجود دارد و با وجود اختلافات شدید میان فرماندهان نظامی و اعضای کابینه رژیم صهیونیستی و ریزش قابل توجه در نیروی انسانی، این مسئله همچنان یک موضوع نامشخص است.

وی با بیان اینکه اسرائیل احتمال قوی می‌دهد که در حمله زمینی به رفح دچار شکست سنگین خواهد شد گفت: اسرائیل می‌داند امکان اینکه مانند شکست‌های قبلی او در جنگ، در این بخش نیز ضربات هولناکی را دریافت کند وجود دارد از این رو باید گفت عملیات زمینی اسرائیل در رفح موضوعی نیست که کسی آن را پیش‌بینی کند که انجام خواهد شد یا خیر.

وی در پایان تأکید کرد: منطقه رفح و عملیات نظامی زمینی آنجا تنها دستاویزی است که رژیم صیهونیستی در اختیار دارد تا بتواند از شرکای غربی خود امتیازاتی را دریافت کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل