هند و اتحادیه اروپا دنبال گسترش همکاری‌های دفاعی

بین‌الملل

64966
هند و اتحادیه اروپا دنبال گسترش همکاری‌های دفاعی

اتحادیه اروپا و هند به تازگی دومین رایزنی خود در زمینه امنیت و دفاع را در دهلی نو برگزار و درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای اروپا، تحولات سیاست‌های امنیتی و دفاعی، تعمیق تعاملات و بررسی زمینه‌های جدید همکاری تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین به نقل از خبرگزاری ای ان آی نیوز، در این رایزنی‌ها اتحادیه اروپا و هند درباره مسائل بین المللی و منطقه‌ای اروپا، از جمله جنگ اوکراین و همچنین تحولات آسیای جنوبی و خاورمیانه تبادل نظر و ارزیابی‌های مربوطه خود را مطرح کردند.

آنان درباره تحولات سیاست‌های امنیتی و دفاعی نیز گفت‌وگو کردند. اتحادیه اروپا از اجرای «قطب‌نمای راهبردی» و «راهبرد منطقه هند-آرام» اتحادیه اروپا، از جمله «راهبرد صنعتی دفاعی اروپا» (EDIS) و عملیات‌های جدید اتحادیه اروپا خبر داد.

شرکت کنندگان در این رایزنی که ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) برگزار شد، همچنین درباره تعمیق تعاملات در زمینه‌های کنونی همکاری‌های دوجانبه خود مانند زمینه‌های سایبری، امنیت دریایی و مدیریت بحران با استفاده کامل از امکانات فراهم شده توسط پروژه اتحادیه اروپا به نام «افزایش همکاری در آسیا و با آسیا (ESIWA)» گفت‌وگو و توافق کردند.

دو طرف درباره نیاز به بررسی زمینه‌های جدید همکاری از جمله امنیت فضایی نیز ه توافق رسیدند.

جونهکه بلفورت مدیر «سیاست‌های امنیتی و دفاعی سرویس اقدام خارجی اروپا» و ویش‌وش نجی دبیر مشترک (همکاری بین المللی) وزارت دفاع هند ریاست این رایزنی‌ها را برعهده داشتند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل