لیگ برتر | پایان یک روز صدر نشینی پرسپولیس / استقلال با یک از سد فولاد گذشت

ورزش

65619
لیگ برتر | پایان یک روز صدر نشینی پرسپولیس / استقلال با یک از سد فولاد گذشت

استقلال و فولاد امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. در ادامه اما تیم استقلال موفق شد در نیمه دوم با زدن یک گل در دقیقه ۵۸ نتیجه این بازی را به سود کند.

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین، شرایط تیم‌ها کاملا متفاوت است. آبی‌پوشان پایتخت با رقیب سنتی یعنی پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارند و با توجه به برتری پرسپولیس مقابل هوادار این تیم با اختلاف ۲ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و شاگردان جواد نکونام برای پس گرفتن صدر جدول به ۳ امتیاز کامل این دیدار احتیاج دارند.

استقلال با برتری دقایق پایانی مقابل ذوب‌آهن پا به این دیدار گذاشته است. فولاد خوزستان نیز با عبدالله ویسی اصلا شرایط خوبی ندارند و برای بقا در لیگ‌برتر می‌جنگند. فولادی‌ها هفته گذشته در خانه مقابل تراکتور مغلوب شدند و حالا با ۲۲ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار دارند و اگر می‌خواهند فصل بعد در لیگ برتر بازی کنند باید ورزشگاه آزادی را با امتیاز ترک کنند.

لحظات حساس بازی

دقیقه ۶ گوستاو بلانکو فرصت داشت تا دروازه حریف را باز کند که مدافعان فولاد مانع گلزنی استقلال شدند.

دقیقه ۱۹ شوت زبیر نیک نفس با اختلاف اندک از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷ مهرداد محمدی فرصت داشت تا با ضربه سر دروازه فولاد را باز کند اما شهاب گردان توپ را مهار کرد.

دقیقه ۳۷ گردان شوت محمدی را مهار کرد و در ادامه ابوالفضل جلالی فرصت داشت دروازه را باز کند که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

گل اول استقلال به فولاد

در ادامه این بازی در نیمه دوم و در دقیقه 58 استقلال توانست با یک گل بازی را به نفع خود به پیش ببرد.

گل اول استقلال به فولاد توسط ایمان سلیمی زده شد.

 

 سومین شکست متوالی پیکان

همچنین در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور(جام خلیج فارس)، تیم‌های ذوب‌آهن و پیکان از ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند.

امیر عرب‌براقی با کمک‌های حسن ظهیری و محمدصالح عرب آبادی قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.

ذوب‌آهن و پیکان در شرایطی روبه‌روی هم قرار گرفتند که هر ۲ تیم در هفته‌های اخیر شرایط بحرانی را تجربه می‌کنند و در ۲ بازی آخرشان شکست خورده‌اند و در این دیدار به‌دنبال عبور از این شرایط بودند. به خصوص که پیکان که با ادامه این روند، باید در سه بازی پایانی برای سقوط نکردن بجنگد.

بازی می‌توانست با یک غافلگیری برای ذوب در خانه آغاز شود اما سامان نریمان‌جهان که با اشتباه مدافعان سبزپوش اصفهانی با دروازه‌بان ذوب تک به تک شده بود، توپ را با اختلاف زیاد به بیرون زد تا این دیدار با یک شوک برای شاگردان محمد ربیعی آغاز نشود.

در ادامه هم با وجود تلاش تیم‌ها، موقعیت جدی گلزنی روی دروازه‌ها خلق نشد. در دقیقه ۴۲ بود که فریبرز گرامی با یک ضربه دیدنی از میانه زمین دروازه پیکان را باز کرد تا هم یخ مسابقه باز شود و هم نیمه اول با برتری یک بر صفر ذوب‌آهن به پایان برسد.

نیمه دوم با بازی هجومی‌تر پیکان آغاز شد اما شاگردان رضا عنایتی در خلق موقعیت ناکام بودند تا در ۴۵ دقیقه دوم تماشاگران شاهد یک بازی آرام باشند. البته در دقیقه ۷۹ ذوب‌آهن با ضربه پنالتی که با خطای بازیکنان پیکان در محوطه جریمه به دست آورد، می‌توانست اختلاف را به ۲ گل برساند اما ضربه محسن آذرپاد تبدیل به گل نشد.

در نهایت ذوب‌آهن توانست یک بر صفر پیکان را شکست دهد و پس از ۲ باخت متوالی، رنگ برد را ببیند. ذوب با این برد ۳۶ امتیازی شد و به رده هشتم صعود کرد. پیکان هم ۲۵ امتیازی شد و در رده دوازدهم باقی ماند.

نتیجه غیرمنتظره دیدار استقلال خوزستان و نساجی در پایان نیمه اول

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و نساجی در پایان نیمه اول با برتری غیرمنتظره نساجی به پایان رسید.

در این دیدار حسن پورحمیدی، عثمان اندونگ، علی هلیچی، حسین ساکی، دوستونیک تورسانو، امیرمحمد محکم کار، محمود مطلق زاده، محمد آبشک، ساویو روبرتو، جواد آقایی پور و آسو رستم برای استقلال خوزستان به میدان رفتند.

همچنین لوان پولی، وحید محمدزاده، سعید غلامعلی بیگی، صابر حردانی، مهرداد عبدی، امیرمحمد هوشمند، سعید آقایی، محمدرضا عباسی، منصور باقری، سیدمحمدرضا حسینی و محمدرضا آزادی ترکیب نساجی را تشکیل دادند.

تیم نساجی در دقایق ۲ و ۲۱ بازی توسط وحید محمدزاده، محمدرضا آزادی ۲ گل به ثمر رساند همچنین گل سوم نساجی توسط محمدرضا آزادی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

پیام حیدری قضاوت این دیدار را برعهده دارد همچنین فرهاد مروجی، فرهاد فرهادپور و یعقوب آشوری او را در امر قضاوت همراهی می کنند.

در حالی که استقلالی های خوزستان از امتیاز میزبانی برخوردار هستند اما تیم نساجی در نیمه نخست تیم برتر میدان بود و به خواسته خود رسید.

ادامه مسابقه در نیمه دوم این بازی در حالی با ضدحملات تیم نساجی همراه بود که محمد عباس‌زاده کاپیتان باتجربه نساجی توانست گل چهارم نساجی را به ثمر برساند و برد قاطعانه نساجی را در این مسابقه تضمین کند. در نهایت این دیدار با نتیجه 4بر 1 به نفع نساجی پایان یافت.

صعود فجرسپاسی به صدر جدول لیگ دسته اول فوتبال

 تیم فوتبال فجر شهید سپاسی با پیروزی برابر مس شهربابک، به صدر جدول لیگ دسته اول فوتبال صعود کرد.

 هفته سی‌ویکم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان، با برگزاری ۲ دیدار آغاز شد.

در مهم‌ترین بازی، فجر شهید سپاسی شیراز با نتیجه ۳ بر یک مس شهربابک را شکست داد. فجر با این پیروزی ۷۶ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر و همچنین تفاضل گل بهتر نسبت به خیبر خرم‌آباد به صدر جدول لیگ دسته اول صعود کرد. مس شهر بابک هم با ۳۸ امتیاز در رده یازدهم باقی ماند.

در دیگر دیدار امروز دریای بابل، ۲ بر صفر استقلال آبی‌پوش ملاثانی را شکست داد.

برنامه ۷ بازی باقی‌مانده هفته سی‌ویکم:

پنجشنبه(۲۷ اردیبهشت)

داماش گیلان - مس سونگون ورزقان/ ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه شهید عضدی رشت

سایپا تهران - شهر راز شیراز/ ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه انقلاب کرج

شهرداری آستارا - آریو اسلامشهر/ ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه وحدت آستارا

خوشه طلایی ساوه - پارس جنوبی جم / ساعت ۱۸- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

نفت و گاز گچساران - نفت مسجد سلیمان / ساعت ۱۹:۱۵- ورزشگاه شهدای نفت گچساران

شاهین بندرعامری - خیبرخرم آباد / ساعت ۱۹:۱۵- ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر

دوشنبه (۳۱ اردیبهشت)

مس کرمان - چادرملو اردکان / ساعت ۱۹:۱۵- ورزشگاه امام علی(ع) کرمان


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش