نوسان دلار در بازار آزاد بین ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان / ارز و طلا در مسیر نزولی

اقتصاد

66143
نوسان دلار در بازار آزاد بین ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان / ارز و طلا در مسیر نزولی

از هفته گذشته دلار در بازارغیررسمی و آزاد از کانال ۶۰ هزارتومان خداحافظی کرد و به زیر این کانال رسید. این درحالی است که آخرین گزارش‌ها از بازار نشان می‌دهد که قیمت هر برگ اسکناس دلار امریکا به محدوده ۵۷ هزارتومان نیز رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، از هفته گذشته دلار در بازارغیررسمی و آزاد از کانال 60 هزارتومان خداحافظی کرد و به زیر این کانال رسید. این درحالی است که آخرین گزارش‌ها از بازار نشان می‌دهد که قیمت هر برگ اسکناس دلار امریکا به محدوده 57 هزارتومان نیز رسیده است، روندی که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند تداوم خواهد داشت. در بازار طلا و سکه ایران نیز قیمت‌ها مسیری خلاف اونس طلا و بازارجهانی در پیش گرفته است. درحالی که قیمت طلا در بازارجهانی روند صعودی خود را حفظ کرده است، در بازار داخلی قیمت‌ها در حال ریزش است که اصلی‌ترین علت آن ریزش شدید نرخ ارز است.

با توجه به آرام‌تر شدن فضای سیاسی و نظامی درمنطقه، شوک وارد شده به بازارهای مالی ایران در اثر جنگ در حال تخلیه است و برهمین اساس، کارشناسان از بازگشت آرام دلار به محدوده 50 هزارتومان که بیش از یک سال درآن قرارداشت، خبر می‌دهند. همان زمان محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی هم اعلام کرد که افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی، کاذب است و بزودی قیمت‌ها پایین می‌آید.

برهمین اساس، قیمت دلار در بازار غیررسمی روز پنجشنبه بین کانال‌های ۵۷ و ۵۸ هزار تومان در نوسان بود.
قیمت دلار که از اوایل سال‌جاری از ۶۰ هزار تومان عبور کرد و ۲۶ فروردین هم به ۶۷ هزار تومان رسیده بود، پس از آن شروع به نزول کرد و در هفته گذشته به زیر ۶۰ هزار تومان رسید. روز پنجشنبه هم قیمت دلار در بازار غیررسمی به ۵۸ هزار تومان کاهش یافته و در برخی کانال‌های تلگرامی هم قیمت فروش نقدی دلار به 57 هزار و 900 هزار تومان کاهش یافت.  


کاهش قیمت طلا در بازار داخلی به‌رغم افزایش انس جهانی

در بازارطلا نیز شرایط مشابهی برقرار است. رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران از کاهش قیمت طلا در بازار داخلی به‌رغم افزایش انس جهانی طلا خبرداد و گفت: قیمت‌ها در هفته جاری نیز دارای کاهش یا افزایش زیادی نمی‌شود.نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با ایرنا درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته افزود: هفته گذشته شاهد روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی بودیم و بهای انس جهانی طلا با ۱۷ دلار افزایش به ۲ هزار و ۳۷۷ دلار رسید.

به گفته وی، افزایش قیمت انس جهانی طلا در افزایش قیمت طلا و سکه بازار داخلی طی هفته گذشته به دلیل نیمه تعطیل بودن بازار و نبود تقاضا و کنترل قیمت ارز تأثیری نداشته است.وی تصریح کرد: بنابراین در هفته‌ای که گذشت، قیمت سکه طرح قدیم با ۵۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات چهارشنبه هفته گذشته ۳۸ میلیون تومان، قیمت سکه طرح جدید با ۵۰۰هزار تومان کاهش هفتگی ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۱۰۰ هزارتومان کاهش هفتگی ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۵ میلیون تومان و همچنین سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی بدون هیچ تغییری به
۷ میلیون و ۲۵۰ هزارتومان رسید.
وی گفت: در آخرین معاملات روز پنجشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۵ هزار تومان کاهش هفتگی ۳ میلیون و ۳۵۶ هزارتومان شد.

منبع: روزنامه ایران


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد